Rezervări telefonice : +4 076 5237 772

Volkswagen Arteon Shooting Brake 2021

2021-01-20 11:00:32 Autor: Nova Rent a Car
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2021


Volkswagen a creat o versiune break a modelul Arteon care nu doar că arată mai bine decât versiunea sedan ci este și mai spațioasă. Dar având în vedere că toți ceilalți constructori auto Germani dau o denumire specifică pentru tipul de caroserie break, Volkswagen respectă același trend. Dacă Audi își denumesc break-urile „Avant”, BMW le numesc „Touring”, Mercedes le numesc „Wagons”, Volkswagen a ales denumirea de „Shooting Brake” pentru noul Arteon break. Dacă este să fim subiectivi, din punctul de vedere al biroului de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași, Shooting Brake sună mai bine decât Arteon Break, Arteon Estate sau Arteon Combi.

Plafonul noului Arteon Shooting Brake este mai lung și mai lat în comparație cu versiunea sedan. De asemenea luneta are o inclinație foarte mare spre deosebire de spatele pătrățos al Passat-ului combi. Noul Shooting Brake include noi stopuri LED,  spoiler spate redesenat, design fals pentru gurile de eșapament, jante din aliaj de 17 inch la versiunea de bază și 19 inch la versiunea R Line iar în partea laterală observăm multe elemente din crom în jurul geamurilor și la baza portierelor. Primul lucru pe care îl observăm în partea din față este „sprânceana” care vine peste noile faruri LED, grila radiatorului este mai lată și este presărată din abundență cu elemente cromatice. Așadar în comparație cu Passat, Arteon Shooting Brake este complet diferit la exterior, în schimb interiorul este similar dar mai rafinat, mai stilat. Chiar daca versiunea Shooting Brake arată mai lungă și mai joasă decât un Arteon sedan, în realitate varianta break are aceeași lungime și este mai înaltă cu 19 mm.

Scopul unei mașini cu caroserie break este să fie mai practică decât o mașină cu caroserie sedan sau hatchback. Așadar, cu cât este mai mare portbagajul noului Arteon Shooting Brake în comparație cu Arteon sedan? Răspunsul este, doar doi litri. Noi de la biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași ne întrebăm de ce VW s-a mai deranjat să construiască acest model. Ei bine, motivul ar fi faptul că versiunea Shooting Brake arată foarte bine iar pasagerii din spate au loc mai mult pentru cap. Dimensiunea portbagajului este de 565 de litri ceea ce pare un spațiu decent până îl comparăm cu spațiul dintr-un Passat break care este de 650 de litri. Cu toate acestea este suficient loc pentru câteva valize mari. Arteon Shooting Brake are un sistem de senzori care permite deschiderea hayonului prin mișcarea piciorului sub spoilerul din spate, acest sistem este foarte bine implementat în comparație cu alte mașini, funcționează de fiecare dată. Din nefericire, în portbagajul acestei mașini break nu găsim nici mânerele de rabatare a scaunelor din spate și nici priza de 12V. Pentru a rabata scaunele din spate trebuie să acționam direct mânerele de pe ele. Un alt punct negativ este faptul că scaunele rabatate nu sunt pe același nivel cu podeaua portbagajului, sunt mai sus, ceea ce îngreunează încărcarea.

Interiorul noului Arteon Shooting Brake a suferit modificări în comparație cu varianta sedan. VW a renunțat la ceasul analog așezat în mijlocul bordului dar și la toate butoanele mecanice de pe volan și la cele de control al climei. Toate acestea au fost înlocuite cu taste sensibile la atingere ca la noul Volkswagen Golf și din păcate îngreunează operarea caracteristicilor mașinii în timpul șofatului. În schimb VW a rezistat tentației noului trend de micșorare al selectorului de viteze și l-au păstrat pe cel mare. VW a redesenat gurile de ventilație de pe bord astfel încât să nu arate o copie de interior al Passat-ului și a adăugat elemente de aluminiu. Cotierele de pe portiere și dintre scaune sunt moi și confortabile, de o calitate foarte bună. Arteon Shooting Brake a primit un volan nou și confortabil în trei spițe dar din păcate butoanele mecanice de pe el au fost înlocuite cu taste sensibile la atingere care vibrează la atingere sau apăsare. Sistemul de infotainment este decent, ecranul tactil are diagonala de 9 inch și are o rezoluție de calitate, răspunde rapid la comenzile de atingere și este dotat atât cu Android Auto cât și cu Apple Car Play. În ceea ce privește instrumentele de bord ale șoferului, toate versiunile de Arteon Shooting Brake sunt dotate cu un ecran digital care afișează foarte multe informații care includ și imaginile de navigație dar schimbarea între aceste date este îngreunată de tastele tactile de pe volan. Clienții mai pretențioși pot comanda elemente de interior mai exotice ca de exemplu elementele din fibră de carbon sau de eucalipt. Iluminarea ambientală este asigurată printr-o paletă de 30 de culori. Scaunele sunt confortabile iar varianta R Line este dotată cu scaune electrice cu două profile de memorie.

VW a pregătit pentru noul Arteon Shooting Brake trei motoare pe benzină, trei motoare diesel și o variantă hibridă, toate supraalimentate cu tehnologia turbo. Cel mai mic motor pe benzină are 1.5 litri, 4 cilindri, 148 de cai putere și un cuplu de 250 nm. Celelalte două motoare pe benzină sunt de 2 litri și 4 cilindri dar fiecare configurate să producă puteri diferită, astfel unul produce 187 de cai putere la 320 nm iar celălalt produce 276 cai putere la 250 nm. Ambele motoare de 2 litri sunt configurate cu o cutie automată DSG cu 7 rapoarte standard dar doar cel mai puternic motor este configurat cu tracțiune integrală. Toate motoarele diesel sunt de 2 litri și 4 cilindri dar configurate să producă performanțe diferite: cel mai slab motor produce 148 cai putere la 340 nm, motorizarea din mijloc produce 187 cai putere la 400 nm iar cel mai performant motor diesel produce 237 cai putere la 500 nm. Cutia de viteze automată DSG este oferită standard pentru motoarele de 187 și 237 de cai putere iar tracțiunea integrală pentru aceste motorizări este opțională. Considerând dotările și consumul de combustibil, biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași vă recomandă să achiziționați modelul cu motorizarea diesel cu 187 de cai putere cu tracțiune integrală. Modelul plug-in hibrid este dotat cu un motor pe benzină de 1.4 litri și 4 cilindri care produce 215 cai putere la 400 nm și cu un motor electric conectat la o baterie de 13 KWh. Mașina poate rula până la 60 de kilometri doar cu motorul electric. Bateria se încarcă complet în 5 ore printr-o priză obișnuită.

Modelul Arteon R Performance Shooting Brake este dotat cu un motor pe benzină supraalimentat de 2 litri și 4 cilindri care produce 316 cai putere și 420 nm. Acest model este dotat cu tracțiune integrală care poate trimite toată puterea motorului doar la o roată dacă situația o cere. Modelul R Performance mai primește suspensii sport cu amortizoare adaptive, jante din aliaj de 20 de inch și discuri de frâne performante de 18 inch dotate cu etriere cu 4 pistoane în față. De asemenea Arteon R va fi dotat cu patru guri de eșapament care de data aceasta vor fi reale.

 


Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro