Rezervări telefonice : +4 076 5237 772

iX este noul SUV electric de lux de la BMW

2021-10-27 11:47:41 Autor: Nova Rent a Car
iX este noul SUV electric de lux de la BMW

BMW a lansat pe piață o serie electrică complet nouă din categoria SUV iar primul model se numește iX. În esență acesta este un SUV mare și practic care a fost construit pentru a concura cu modelele Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQC și Audi E-Tron. Ca multe din modele pe care BMW le lansează în prezent, de exemplu seria 4, designul exterior al noului iX poate fi descris cel mai bine ca fiind controversat, interesant sau chiar provocator.

Designul exterior al noului BMW iX este complex cu linii ascuțite și cute pe capotă și aripi, cu o grilă care seamănă cu doi incisivi al unui castor și cu faruri înguste dar alungite. Designul este completat de un set de roți masive de 22 de inch care împreună cu o caroserie vopsită în alb fac ca iX să semene cu o navetă spațială americană. Din punctul de vedete al dimensiunii BMW spune că iX este la fel de mare ca X5 la exterior dar cu un interior care este comparabil cu modelul mai mare X7. Cu toate că opțiunea cu 7 scaune nu este disponibilă pentru noul iX, acest SUV electric nu face rabat de la calitate, lux, tehnologie sau materiale eco.

La interior, iX este dotat cu cel mai nou și cel mai bun sistem iDrive de la BMW. Acest sistem are la bază un nou sistem de operare și un ecran curbat mare în care sunt combinate un ecran tactil de infotainment cu diagonala de 38 de centimetri și un ecran pentru șofer cu diagonala de 31 de centimetri. Ambele ecrane sunt dotate cu rezoluții mari, grafică clară, meniuri așezate logic și răspunsuri foarte rapide la comenzi. BMW a decis să oprească trendul sistemelor de infotainment care se bazează doar pe ecrane, de exemplu Tesla și Audi, și să ofere o consolă centrală cu un controler rotativ pentru ecranul central. Din punctul de vedere al biroului de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași abaterea atenției de la șofat este mult redusă folosind consola centrală în loc de ecranul tactil. BMW iX este dotat și cu funcția de recunoaștere vocală care funcționează satisfăcător dar BMW mai trebuie să îmbunătățească această funcție pentru a putea fi folosită exclusiv. Covorașele sunt realizate dintr-un material sintetic care este reciclat din plase de pescuit vechi și dacă clienții aleg piele la interior atunci aceasta este tăbăcită folosind frunze de măslin.

Din nefericire la interior regăsim și unele elemente negative. De exemplu în noul BMW iX nu există butoane fizice pentru controlul climei astfel încât șoferii trebuie să intre în meniul climei din ecranul infotainment sau să folosească funcția de voce pentru ajustarea temperaturii. De asemenea, aspectul implicit al cadranelor din ecranul pentru șofer sunt excesiv de stilizate și greu de citit dar sunt foarte personalizabile. Spre deosebire de modelele BMW anterioare, butoanele din jurul rotiței iDrive sunt tactile nu fizice, un element care ar putea afecta utilizabilitatea lor. Volanul și scaunul șoferului oferă un număr foarte mare de reglaje motiv pentru care poziția șoferului este foarte bună: acesta este poziționat sus având o vizibilitate foarte bună în față și în părțile laterale în timp ce vizibilitatea în spate este obturată de stâlpii spate foarte groși (acest lucru nu reprezintă o problemă deoarece iX este dotat standard cu camere marșarier și cu asistentul inteligent de parcare al BMW).

Spre deosebire de iX3, noul SUV electric iX a fost proiectat de la bun început să fie un vehicul electric și astfel podeaua de la interior este complet plată. Acest lucru combinat cu o consolă centrală joasă și cu un bord montat pe o bază înclinată dă naștere la un spațiu generos pentru șofer și pasagerul din dreapta sa. Podeaua plată și acoperișul înalt oferă un spațiu mare și pentru cei trei pasageri din spate atât pentru picioare cât și pentru cap. iX poate fi dotat opțional cu un acoperiș de sticlă panoramic electro-cromatic care la apăsarea unui buton trece de la transparent la opac. Acest acoperiș de sticlă în combinație cu geamurile laterale înalte conferă noului iX o atmosferă aerisită. Buzunarele ușilor sunt mari și împărțite, torpedoul este mare, consola centrală este dotată cu un suport de încărcare fără fir pentru telefoane, aici mai găsim două porturi USB-C, o priză de 12V, doi suporți pentru pahare și un spațiu pentru lucruri esențiale sub ușițele de la cotiere.

Spațiul din interiorul portbagajului este dezamăgitor la doar 500 de litri luând în considerare dimensiunile mașinii, este mai mic decât la rivalii Mercedes, Audi, Tesla și Jaguar. Portbagajul are o formă pătrată care nu are o buză de încărcare iar sub podeaua plată regăsim un loc de stocare pentru cablurile de încărcare și pentru plasa de siguranță. Spătarele scaunelor din spate se lasă jos foarte ușor în mod electric la apăsarea butoanelor din interiorul portbagajului.

În ceea ce privește motorizarea, BMW a pregătit două modele, xDrive40 și xDrive50 ambele sunt dotate cu două motoare electrice, câte unul pentru fiecare ax pentru o tracțiune integrală. Bateriile sunt amplasate sub podea pentru un centru de greutate cât mai jos dar capacitatea lor și performanțele motoarelor electrice diferă între cele două modele. Modelul mai ieftin xDrive40 primește o baterie de 70 kWh care oferă o autonomie de 400 de kilometri în timp ce cele două motoare electrice produc combinat 322 cai putere suficient pentru a lansa mașina de la 0 la 100 km/h în doar șase secunde. Modelul xDrive50 este dotat cu o baterie mai mare de 100 kWh care oferă o autonomie de 600 de kilometri. Acest model produce 516 cai putere și se lansează de la 0 la 100 km/h în 4.5 secunde. Ratele maxime de încărcare diferă la cele două modele, astfel la xDrive40 este de 150 kW iar la xDrive50 este de 200 kW. Ambele modele se pot încărca de la 10 la 80% în mai puțin de 40 de minute.

Prețul de pornire pentru modelul iX xDrive40 începe de la 80 de mii de euro și ajunge rapid la 90 de mii cu câteva pachete opționale. iX xDrive50 pornește de la 110 mii de euro iar dacă adăugăm câteva opțiuni prețul depășește rapid 120 de mii euro.


 
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro