Rezervări telefonice : +4 076 5237 772

Injectia directa de combustibil - benzina si motorina

2021-06-08 13:14:30 Autor: Nova Rent a Car
Injectia directa de combustibil - benzina si motorina


Injecția directă de combustibil este o tehnologie de livrare a benzinei și motorinei care permite motoarelor cu ardere internă să funcționeze mai eficient rezultând un consum mai mic, o autonomie mai mare, mai multă putere, emisii reduse și poluare mai scăzută. În rândurile de mai jos biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași vă va face o mică prezentare a modului de funcționare, a avantajelor și dezavantajelor acestei tehnologii.  

Funcționarea motoarelor pe benzină se bazează pe aspirarea unui amestec de aer și benzină în interiorul unui cilindru, compresarea acestui amestec cu un piston și mai apoi aprinderea acestuia cu o scânteie de la bujie. În urma acestor pași rezultă o explozie în interiorul cilindrului care împinge pistonul în partea de jos producând forța. Sistemele tradiționale de injecție indirectă a combustibilului realizează amestecul de aer și benzină, anterior, într-o cameră aflată în exteriorul cilindrului denumită colector de admisie. Într-un sistem cu injecție directă, aerul și benzina nu se amestecă înainte. Aerul pătrunde în cilindru prin colectorul de admisie în timp ce benzina este injectată direct în cilindru.

Injecția directă combinată cu managementul ultra precis al computerului ECU, permite un control mai precis al cantității de combustibil injectat dar și al momentului injectării, momentul exact când combustibilul trebuie introdus în cilindru. De asemenea, locația injectorului permite crearea unui tipar de pulverizare mai eficient care desface benzina în picături mai mici. Rezultatul este o ardere mai completă. Cu alte cuvinte, o cantitate mai mare din benzina injectată este arsă rezultând mai multă putere și mai puțină poluare de la fiecare picătură de combustibil.

Principalele dezavantaje ale motoarelor cu injecție directă de combustibil sunt complexitatea și costurile. Sistemele cu injecție directă au un preț de construcție mai ridicat pentru că trebuie construit din componente mai robuste, mai rezistente. Aceste sisteme operează cu presiuni mult mai mari ale combustibilului decât sistemele cu injecție indirectă iar injectoarele trebuie să reziste la temperatura ridicată și presiunii combustiei din interiorul cilindrului.

Pentru a ne putea face o părere despre cât de eficientă este această tehnologie, biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași va compara două motoare identice cu excepția tehnologie de injectare. De exemplu mașina Cadillac CTS este vândută cu motorul V6 de 3.6 litri în două versiuni, cu injecție indirectă sau injecție directă. În varianta cu injecție indirectă, motorul produce 263 de cai putere la un cuplu de 340 nm în timp ce varianta cu injecție directă dezvoltă 304 cai putere la un cuplu de 370 de nm. Cu toate că puterea este mai mare, consumul de benzină pentru motorul cu injecție directă este mai mic, 15 litri/100 km față de 16 litri/100 km în oraș iar pe autostradă consumul este egal. Un alt avantaj este dat de tipul de carburant necesar. De exemplu motorul cu injecție directă de la Cadillac funcționează cu varianta mai ieftină de benzina 90 în timp ce mașinile de la Infiniti și Lexus au nevoie de benzină premium pentru motoarele lor V6 și 300 de cai putere cu injecție indirectă.

Tehnologia de injecție directă de combustibil există de la mijlocul secolului 20. Cu toate acestea, foarte puțini producători auto au adoptat-o pentru mașinile produse în masă. Schimbările care au loc în zilele noastre precum creșterea prețului la combustibili, economiile mai strice de carburant și legislațiile de poluare tot mai draconice i-au obligat pe producătorii de mașini să dezvolte sistemele cu injecție directă a combustibilului motiv pentru care vom vedea tot mai multe mașini care folosesc această tehnologie.

Motoarele diesel și injecția directă de combustibil. Practic, toate motoarele diesel folosesc tehnologia injectării directe de motorină. Motoarele diesel folosesc un proces diferit de ardere al combustibilului, motiv pentru care sistemele lor de injecție diferă în construcție și operare fașă de sistemele de injectare directă cu benzină. Dacă motoarele pe benzină compresează un amestec de benzină și aer și îl aprind cu o scânteie, motoarele diesel compresează doar aerul după care pulverizează motorina care este aprinsă de temperatura ridicată și presiune.

 

Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro