Rezervări telefonice : +4 076 5237 772

Cateva idei pentru eficientizarea consumului de combustibil

2019-06-19 15:31:09 Autor: Nova Rent a Car
Cateva idei pentru eficientizarea consumului de combustibil

       La Nova Rent a Car toate masinile au motorizari rezonabile. Incepand de la capacitati de 1.2 pe masini din clasa B pana la motorul de 1.6 TDI din clasa Standard, toate autoturismele dezvolta un cuplu rezonabil vis a vis de un consum normal. Totusi, daca aveti nevoie de cateva idei despre cum sa tineti consumul de combustibil in frau, aruncati-va o privire peste acest articol.

       Specialistii in domeniu ne recomanda cateva puncte de care sa tinem cont atunci cand vrem sa avem un consum moderat: daca nu este neaparat nevoie de aer conditionat, putem tine activat butonul ECON (compresorul de AC nu mai functioneaza si sarcina motorului este mai mica); filtrele si consumabilele sa fie schimbate la momentul oportun (un filtru de combustibil colmatat creste consumul masinii sau un ulei murdar ce nu lubrifiaza motorul creste inutil sarcina si temperatura sa).

       De asemenea s-a constatat de mult timp relatia directa intre consum si acceleratie/viteza. Sa incercam sa nu acceleram brusc din dorinta de a pleca primii la semafor, nici sa mergem mult timp inutil la turatii peste 2000-2500, din comoditate, evitand sa schimbam viteza in treapta superioara (de exemplu, mecanicii recomanda sa mergem la drum lung cu 1800 turatii in viteza a 5-a, decat cu 2500 turatii in viteza a 4-a). Si viteze de croaziera de cca. 90-100 km/ora ajuta mult la reducerea consumului. La o medie de 90 km/ora si o turatie de 2000 rotatii motorul lucreaza in parametri si nu depune eforturi mari pentru a combate efectele aerodinamicii, fiind in acelasi timp economic. Sa nu uitam de folosirea pilotului automat, la masinile care au aceasta optiune si sa acordam atentie verificarii presiunii din pneuri.

       Se recomanda de asemenea sa dam motorului un minut de incalzire dupa ce il pornim la prima cheie. Ragazul dat il ajuta sa isi faca timpul de ungere, evitam frecarea mecanica inutila, producerea de fum si uzura interna, arderea incompleta crescand comsumul de combustibil. De evitat si bruscarea comenzilor – accelerari exagerate, urmate de franari violente nu fac decat sa ne aduca o conduita de drum agresiva si solicitarea inutila a masinii. Nu in ultimul rand, daca vrem sa beneficiem de un consul de combustibil redus, trebuie sa avem in vedere sa nu supra-incarcam masina, sa nu mergem cu geamurile deschise, cu deflectoare sau portbagaje suspendate (daca ele nu sunt neaparat necesare); acestea ingreuneaza autoturismul si ii scad din coeficientul aerodinamic.