Rezervări telefonice : +4 076 5237 772

Tehnologia BlueTEC pentru un diesel curat

2021-04-23 10:06:58 Autor: Nova Rent a Car
Tehnologia BlueTEC pentru un diesel curat


Tehnologia pe care Mercedes-Benz a creato pentru scăderea noxelor din sistemul exhaustor al motoarelor diesel se numește BlueTEC. Pentru a ține pasul cu legile pentru emisiile diesel tot mai restrictive din SUA și Europa, Mercedes a proiectat și lansat două versiuni ale sistemului BlueTEC. Conform informațiilor obținute de biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași, prima versiune a fost lansată pe piața din SUA în anul 2007 cu mașina E320 BlueTEC sedan și a fost proiectat să utilizeze, pe atunci noua tehnologie, Ultra Low Sulfur Diesel  (ULSD). Pentru următorul pas, Mercedes-Benz a lansat cea de a doua versiune mai sofisticată a tehnologiei BlueTEC cu injecție AdBlue în modelele R Class, ML (GLE) și GL (GLS). Aceste mașini diesel respectă noile reglementări severe pentru emisii și astfel respectă standardele Euro 6d din Europa și BIN 5 din SUA.

Sistemele BlueTEC și BlueTEC cu AdBlue de la Mercedes-Benz pornesc de la camera de combustie al motorului prin îmbunătățirea arderii combustibilului care rezultă în creșterea eficienței precum și la scăderea particulelor nearse de combustibil care în mod obișnuit ar fi trebuit tratate în aval pe țeava de eșapament. Sistemul BlueTEC este construit pe arhitectura motoarelor diesel cu injecție directă de combustibil common rail diesel (CRD). În timp ce ambele sisteme folosesc un catalizator de oxidare (OxyCat) și un filtru de particule diesel (DFP)  pentru a anihila hidrocarburile nearse (HC), monoxidul de carbon (CO) și particulele de funingine, ele diferă prin modul în care tratează oxizii de azot NOx.

Sistemul BlueTEC cu reducție catalitică de tip stocare folosește un convertor catalitic pentru a controla emisiile de oxizi de azot NOx. În acest sistem, gazele de oxizi de azot produse în timpul funcționării motorului sunt captate și blocare temporar în interiorul convertorului. La intervale prestabilite, sub comanda computerului de la bord, sistemul de alimentare produce faze de ardere intermitente la temperaturi înalte. Excesul de hidrocarburi antrenate din acest amestec dens se recombină cu oxizii de azot NOx blocați în interiorul carcasei fierbinți ale convertorului și separă moleculele de oxizi de azot NOx. Gazele curate de azot și vapori de apă rezultate sunt curățate, lăsând în urmă un convertor curat cu catalizator regenerat care sunt gata să accepte noul val de oxizi de azot NOx.

Sistemul BlueTEC cu injecție AdBlue a fost creat de Mercedes-Benz pentru linia lor de autovehicule mai mari și mai grele ca SUV-urile GLC, GLE, GLS, clasa R pentru că aceste mașini au din start un consum ridicat de combustibil iar sistemul care se bazează pe arderea la temperaturi ridicate pentru înlăturarea noxelor NOx va crește și mai mult consumul. În timp ce Mercedes a putut să implementeze sistemul de tip stocare catalitică fără a face modificări la motoarele common rail diesel CRD, acest sistem SCR de reducție catalitică selectivă a presupus modificări la arhitectura motorului. Biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași vă prezintă o parte din aceste modificări: coroanele pistoanelor modificate pentru o mai bună distribuție și atomizare a combustibilului, raportul compresiei puțin mai redus, o turbină cu geometrie variabilă mai adaptivă pentru a furniza o curbă a cuplului mai lină și mai plată. În timp ce dispozitivul de stocare folosește un amestec bogat de combustibil pentru arderea oxizilor de azot acumulați în interior, acest proces de injecție se bazează pe conversia chimică rezultată prin reacția dintre soluția AdBlue și moleculele de oxizi de azot NOx acumulate în interiorul convertorului SCR. Când AdBlue este injectat în aburul fierbinte din evacuare, acesta este transformat în apă și uree. La o temperatură de 170 de grade Celsius, ureea se transformă în amoniac NH3 care reacționează apoi cu gazele de oxizi de azot NOx din convertor pentru a produce gaze de azot benign și vapori de apă.

Dotarea vehiculelor cu unul din aceste două sisteme reprezintă o chestiune de economie și fezabilitate care depind in principal de motivul pentru care a fost construit autovehiculul respectiv. Mașinile grele, puternice și mari consumatoare de combustibil precum SUV-urile și autoutilitarele care petrec mult timp pe autostrăzi încărcate sunt dotate cu sistemul de injecție AdBlue. În schimb, mașinile mai mici de pasageri care au consum redus de combustibil, sunt dotate cu sistemul BlueTEC care conține convertorul cu stocare de oxizi de azot NOx. Indiferent de sistemul BlueTEC folosit de la constructorul de mașini Mercedes-Benz rezultatul este același, reducerea considerabilă a gazelor de oxizi de azot NOx, a particulelor de funingine și ale altor poluanți.
       

 


Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro