Rezervări telefonice : (004) 0759 145 194

Rolul amortizoarelor si inlocuirea acestora

2021-09-09 11:12:20 Autor: Nova Rent a Car
Rolul amortizoarelor si inlocuirea acestora


În general mașinile, dubele și camioanele sunt echipate cu una din cele trei categorii de suspensii: foi de arc, arcuri în spirală și bare de torsiune. Din informațiile obținute de biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași reiese că mașinile moderne sunt dotate cu suspensiile pe arcuri în spirală cu amortizoare, doar autovehiculele cu gabarit mare ca de exemplu tiruri, autobuze, remorci folosesc suspensii pe bază de foi de arc și bare de torsiune. Aceste suspensii susțin atât  autovehiculul cât și greutățile din acesta precum pasagerii și marfa. Cu ajutorul suspensiilor autovehiculele reacționează lin la diferențele de înălțime ale șoselei, denivelări, gropi, în curbe și la frânare. În timp ce arcurile continuă să oscileze până când o forță exterioare acționează asupra lor, amortizoarele se vor uza la un moment dat, motiv pentru care înlocuirea lor trebuie avută în vedere de către șoferii de mașini.

Amortizorul este o componentă de tip cilindru în interiorul căruia se află un piston. Cilindrul este umplut cu un lichid hidraulic și este conectat între șasiu și brațele de control sau ax. Lichidul hidraulic din interiorul amortizorului trece prin valve restrictive opunând rezistență oscilațiilor arcului. Amortizarea hidraulică sau absorbția șocului este foarte importantă pentru că saltul des al roților poate fi nu doar incomod dar și periculos. Suspensiile uzate fac mașina să se simtă ca o barcă pe apă iar pasagerilor să li se facă greață și mai periculos, să ducă la tipare de uzură anormale și la creșterea zgomotului venit de la anvelope. Prin urmare, dacă roțile încep să salte incontrolabil datorită lipsei amortizării, cauciucul poate pierde contactul cu șoseaua complet.  Acest lucru poate duce la pierderea controlului mașinii într-o curbă sau în timpul unei frânări de urgență de la o viteză mare.

Amortizoarele au o durată de viață limitată pentru că sunt mereu în mișcare. Chiar și pe șoselele bune, amortizoarele funcționează pentru a absorbi cele mai mici imperfecțiuni ale drumului. Drumurile cu denivelări solicită mult mai mult amortizoarele. În timpul accelerării spatele mașinii se lasă în jos dar amortizoarele încetinesc această reacție. La fel se întâmplă și în timpul frânării, amortizoarele încetinesc efectul „scufundării”, acel moment când spatele se ridică și fața se lasă în jos. De asemenea, șofatul agresiv va determina o uzura mai mare asupra amortizoarelor.

Amortizoarele se uzează în mai multe moduri și această uzură va determina apariția inexplicabilă a vibrațiilor și trepidațiilor în interiorul cabinei. Când valvele interne se uzează, acestea vor oferi o rezistență foarte mică și amortizarea hidraulică încetează să mai funcționeze. Uzura garniturilor poate cauza mai multe probleme. În cazul amortizoarelor hidraulice garniturile uzate vor permite scurgerea lichidului hidraulic în afara cilindrului eliminând orice efect de amortizare și multă mizerie pe frâne, discuri și roți. În cazul amortizoarelor pe aer, garniturile uzate vor lăsa aerul să iasă în exterior și astfel se vor pierde proprietățile de amortizare.

Durata de viață a amortizoarelor este între 80 de mii de kilometri și 160 de mii de kilometri dar depinde foarte mult de cum este condusă mașina și pe ce fel de drumuri este condusă. Dar pentru a preveni eventualele neplăceri, amortizoarele ar fi recomandat a fi testate la fiecare 40 de mii de kilometri. Testarea amortizoarelor poate fi făcută de către orice șofer. Primul pas de verificare constă în căutarea vizuală pentru scurgeri de lichid din suspensii, în cazul amortizoarelor pe aer se va auzi dacă aerul scapă din interior acestora. Al doilea test care se poate face ușor este apăsarea pe rând al fiecărui colț al mașinii. Dacă mașină saltă de mai multe ori atunci este timpul pentru înlocuirea amortizoarelor.

Din fericire accesul la amortizoare se face destul de ușor cu ajutorul cricurilor, dar atenție, biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași vă recomandă să utilizați întotdeauna două cricuri de susținere a mașinii atunci când intrați cu oricare parte a corpului sub mașină. Amortizoarele obișnuite sunt montate în locașul lor folosind câteva șuruburi, piulițe și șaibe dar pot fi prevăzute și cu suporți pentru legăturile barei stabilizatoare sau pentru conductele de frână. După ce mașina a fost ridicată pe cricuri și roțile scoase urmează desfacerea oricăror brățări, șuruburi, conducte sau legături. În următorul pas urmează scoaterea vechiului amortizor și instalarea celui nou. Pentru a instala noul amortizor ar putea fi necesară ridicarea ușoară a suspensiei. Suspensiile de tipul MacPherson în care amortizoarele se află în interiorul arcurilor sunt mai dificil de înlocuit și necesită un compresor profesional de arcuri motiv pentru care vă recomandăm să le schimbați la un service auto autorizat. Compresoarele de arcuri ieftine sunt periculoase și nu vi le putem recomanda. După finalizarea instalării amortizoarelor este recomandată verificarea aliniamentului roților și ajustarea acestora dacă este necesar. Acest lucru va asigura că roțile au unghiurile potrivite pentru a preveni uzura anormală a anvelopelor.  

 


Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro