Rezervări telefonice : (004) 0759 145 194

Problemele care apar la cutiile de viteze automate ZF 8HP

2023-04-15 20:17:10 Autor: Nova Rent a Car
Problemele care apar la cutiile de viteze automate ZF 8HP


Cutiile de viteze ZF din seriile 8HP45, 8HP50, 8HP70, 8HP75, 8HP90 sunt transmisii automate cu opt trepte de viteze produse de compania germană ZF Friedrichshafen AG iar în acest articol biroul de închirieri auto aeroport Iași Nova Rent a Car vă arată care sunt defectele care apar la aceste transmisii dar și unele soluții pentru rezolvarea acestora. Acestea sunt ambreiaje automate cu convertizor de cuplu, ceea ce înseamnă că folosesc un sistem de cuplare hidraulic pentru a transmite puterea de la motor la transmisie. De asemenea, acestea sunt transmisii uscate, ceea ce înseamnă că nu au nevoie de lubrifiere prin intermediul uleiului de transmisie pentru a răci și lubrifia componente interne. Transmisia ZF 8HP este destinată să fie utilizată în vehicule cu tracțiune spate sau integrală și cu motor amplasat longitudinal. Acest tip de transmisie este utilizat pe scară largă în industria auto, fiind utilizat în vehicule de la mai multe brand-uri auto precum:

  •  Audi A8, A7, A6, RS 6, A5, S5, A4, S4 SQ7, Q8, RS Q8
  •  Alfa Romeo Giulia, Stelvio Quadrifoglio
  •  Aston Martin Rapide, Vanquish, Vantage, DBS Superleggera
  •  BMW Seria 7, Seria 6, Seria 5, Seria 3, Seria 2, Seria 1, X3, X4, X5, X6
  •  Chrysler 300, Dodge Charger, Jeep Grand Cherokee
  •  Jaguar XJ, XF, F-Type
  •  Land Rover Range Rover, Range Rover Sport, Discovery
  •  Rolls Royce Ghost, Wraith, Dawn, Phantom

Una dintre principalele avantaje ale cutiilor de viteze ZF 8HP45, 8HP50, 8HP70 este eficiența lor în ceea ce privește economia de combustibil. Datorită numărului mare de trepte de viteză și a designului lor avansat, acestea oferă o economie de combustibil semnificativ în comparație cu transmisiile mai vechi cu mai puține trepte de viteze. De asemenea, transmisiile oferă schimbări de viteză rapide și line de doar 200 de milisecunde, fără a fi nevoie de o pauză în puterea de tracțiune, ceea ce îmbunătățește performanța generală a vehiculului. În plus aceste ambreiaje oferă posibilitatea de schimbare a treptelor de viteză într-un mod nesecvențial, de exemplu se poate trece din treapta 8 direct în treapta 2 de viteze în situații extreme.

Transmisia ZF 8HP70 are o limită maximă de cuplu de 700 Nm și cântărește aproape 90 de kilograme iar în funcție de vehicul și motorizare aceasta poate fi adaptată pentru o gamă largă de puteri și cupluri. De exemplu, ZF 8HP70 poate fi configurată pentru a se potrivi cu motoare cu combustie internă, benzină sau motorină, de la 200 până la 650 cai putere, iar cuplul maxim poate varia între 300 și 700 Nm. Este important de menționat că aceste valori pot varia în funcție de vehicul și motorizare.

În ceea ce privește dezavantajele, ambreiajele ZF 8HP45, 8HP50, 8HP70, 8HP75, 8HP90 sunt mai complexe și mai costisitoare decât transmisiile mai vechi, ceea ce poate duce la costuri mai mari de reparație. De asemenea, fiabilitatea poate fi o problemă, deoarece aceste transmisii utilizează un număr foarte mare de componente mecanice și electronice. Cu toate acestea, în general, aceste transmisii sunt considerate destul de fiabile și sunt utilizate de numeroși producători de automobile de înaltă performanță.

Probleme de mecatronică. Mecatronica este partea electronică și de control a cutiei de viteze automate ZF 8HP, care este responsabilă pentru schimbarea treptelor de viteze și controlul altor funcții ale transmisiei. Compania Nova de închirieri auto Iași aeroport vă amintește că aceasta include un modul de control al transmisiei TCM (Transmission Control Module) și o unitate de control telematică TCU (Telematics control unit). Într-o transmisie automată, TCM și TCU sunt două componente esențiale care controlează funcționarea sistemului de transmisie pentru a permite schimbarea treptelor de viteză și pentru a asigura o performanță optimă a mașinii.

TCM este modulul de control al transmisiei care supervizează și controlează schimbarea treptelor de viteză. Acesta primește semnale de la diverși senzori ai mașinii, cum ar fi senzorul de viteză, senzorul de poziție al pedalei de accelerație sau senzorul de poziție a schimbătorului de viteze, pentru a determina momentul potrivit pentru a schimba treptele de viteze. TCM poate fi programat să schimbe treptele în funcție de stilul de conducere al șoferului sau de condițiile de conducere, cum ar fi viteza mașinii sau incidența pantelor.

TCU este unitatea de control a transmisiei care se ocupă de transmiterea cuplului între motor și transmisie, și monitorizează modul în care mașina schimbă treptele de viteză. TCU comunică cu TCM și cu alte componente ale mașinii pentru a se asigura că schimbarea treptelor se realizează în mod corespunzător și fără probleme. Acesta poate ajusta, de asemenea, modul de schimbare a treptelor de viteză pentru a se potrivi cu stilul de conducere sau condițiile de conducere.

În general, TCM și TCU lucrează împreună pentru a controla modul în care se schimbă treptele de viteză într-o transmisie automată, asigurând o performanță optimă și o experiență de conducere sigură și plăcută.

În timp, mecatronica poate suferi și ea unele defecte, cum ar fi:

    Erori ale senzorilor - Defecțiunile senzorilor pot cauza probleme cu detectarea poziției curelei de transmisie, a vitezei și a presiunii fluidului hidraulic, ceea ce poate duce la probleme cu schimbarea treptelor de viteză sau la un comportament neregulat al transmisiei.

    Solenoizi – Valvele solenoid defecte pot cauza probleme cu presiunea fluidului hidraulic, ceea ce poate duce la probleme cu schimbarea treptelor de viteză sau la un comportament neregulat al transmisiei.

    Probleme cu controlerul electronic - Controlerul electronic poate suferi probleme cu detectarea corectă a semnalelor de la senzori sau cu transmiterea corectă a comenzilor către solenoizi, ceea ce poate duce la probleme cu schimbarea treptelor de viteză sau la un comportament neregulat al transmisiei.

    Probleme cu alimentarea electrică - Probleme cu alimentarea electrică pot duce la probleme cu controlerul electronic, solenoizi și alte componente electronice ale mecatronicii.

Soluțiile la aceste probleme, pot include înlocuirea componentelor defecte, curățarea senzorilor și solenoizilor, recalibrarea controlerului electronic și remedierea problemelor cu alimentarea electrică. Este important să se efectueze întreținerea regulată și reviziile la cutia de viteze pentru a preveni apariția acestor probleme la mecatronica transmisiei.

Coduri Eroare alte transmisiei ZF 8HP:

• P0705 Transmission Range Sensor Circuit Malfunction (PRNDL Input)
• P0706 Transmission Range Sensor Circuit Range/Performance
• P0710 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit
• P0711 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Range/Performance
• P0712 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Low Input
• P0713 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit High Input
• P0714 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Intermittent P0715
• P0717 Input/Turbine Speed Sensor Circuit No Signal
• P0729 Gear 6 Incorrect Ratio
• P0730 Incorrect Gear Ratio
• P0731 Gear 1 Incorrect Ratio
• P0732 Gear 2 Incorrect Ratio
• P0733 Gear 3 Incorrect Ratio
• P0734 Gear 4 Incorrect Ratio
• P0735 Gear 5 Incorrect Ratio
• P0750 Shift Solenoid 'A'
• P0755 Shift Solenoid 'B'

Deși cutia de viteze ZF 8HP este considerată una dintre cele mai fiabile și avansate transmisii automate disponibile pe piață, în timp, aceasta poate suferi unele probleme și agenția de închirieri auto Nova Rent a Car Airport Iași vă arată care sunt unele dintre cele mai comune probleme care pot apărea la această transmisie în rândurile de mai jos:

  1.  Schimburi bruște și neuniforme între treptele de viteze. Acest lucru poate fi cauzat de o serie de probleme, cum ar fi senzori defectuoși, solenoizi murdari      sau defecți, lubrifiant contaminat sau scăzut nivel de lubrifiant.
  2.  Zgomote sau vibrații anormale. Aceste probleme pot fi cauzate de o varietate de factori, cum ar fi supraîncălzirea, uzura componentelor interne, lubrifiant    contaminat sau degradat, sau probleme cu sistemul de control electronic.
  3.  Pierderi de presiune în sistemul hidraulic. Acest lucru poate duce la schimburi bruște sau chiar la incapacitatea de a schimba treapta de viteză, iar cauzele pot include pierderi de fluid hidraulic, defecte la pompa hidraulică sau la solenoid.
  4.  Defecte la convertizorul de cuplu. Aceste probleme pot cauza zgomote și vibrații anormale, o creștere a temperaturii și chiar pierderea de putere. Cauzele pot include uzura sau defecțiuni ale componentelor interne, lubrifiant contaminat sau scăzut nivel de lubrifiant, sau probleme cu sistemul de control electronic.

Soluțiile la aceste probleme pot varia în funcție de cauză. În multe cazuri, soluțiile de rezolvare ale acestora includ schimbarea lubrifiantului, înlocuirea componentelor defecte, curățarea solenoizilor și senzorilor sau recalibrarea sistemului de control electronic. În cazurile mai grave, poate fi necesară înlocuirea întregii transmisii automate. Pentru a preveni apariția acestor probleme, este important să respectați programul de întreținere recomandat de producătorul auto și să faceți revizii periodice la cutia de viteze.

 

Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro