Rezervări telefonice : (004) 0759 145 194

Noile tehnologii Diesel cu emisii foarte scazute

2020-07-28 11:56:28 Autor: Nova Rent a Car
Noile tehnologii Diesel cu emisii foarte scazute

O nouă mașină prototip obține emisii de oxizi de azot apropiate de zero.


Experții în tehnologie și inginerie au prezentat recent tehnologii care permit mașinilor cu motoare diesel să emită emisii foarte scăzute, apropiate de zero.

La ediția recentă cu numărul patruzeci al Simpozionului Internațional de la Viena dedicat motoarelor au participat numeroase companii din zona de inginerie, din lanțurile de aprovizionare și din ramura producătoare de mașini unde și-au prezentat avansurile tehnologice la motoarele pentru camioane, dube și mașini. În timpul evenimentului, participanții au prezentat tehnologii pentru motoare hibride, pile de combustibili, combustibili alternativi precum și progrese importante pentru motoarele diesel și benzină.

Simpozionul de la Viena a arătat cum a reușit industria de mașini să dezvolte tehnologii avansate și robuste de control al emisiilor pentru motoarele diesel cu scopul de a obține emisii foarte scăzute în toate condițiile de șofat. În timp ce Comisia Europeană a început să cerceteze viitoarele standarde de poluare Euro 7, mai multe echipe de cercetare au ales abordări diferite pentru adresarea problemelor emisiilor.

Pentru a demonstra că legislația actuală Real-Driving Emissions RDE (Emisii în timpul șofatului) acoperă aproape toate condițiile și stilurile de șofat previzibile, este important pentru a înțelege cum șofează diferiți oameni. Unul dintre cei mai mari jucători din industria auto Bosch, face acest lucru. Bosch a ales o abordare unitară, prin îmbunătățirea controlului asupra emisiilor de oxizi de azot NOx și prin calibrarea și controlul temperaturii pentru funcționalitatea Catalizatorului cu Reducție Selectivă SCR (Selective Catalytic Reduction). Această abordare a mărit condițiile sub care sistemul de control a emisiilor funcționează la randament maxim în timp ce costul adițional este moderat.

Sub cele mai dificile condiții de test, mașina prototip a reușit cu ușurința să respecte limitele de emisii actuale de 80 de mg/km. La viteze mici în interiorul orașului, emisiile de oxizi de azot al mașinii prototip au atins doar 12 mg/km iar acest nivel biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car Iași îl consideră ca având impact aproape nul, nesemnificativ asupra calității aerului. Având ca reper aceste rezultate, compania Bosch este de părere că motoarele diesel vor putea să respecte limitele de emisii din viitor și să respecte nivelele permise ale calității aerului din mediul urban.

Compania de inginerie din industria auto, FEV, a configurat un sistem în care tratamentul gazelor de evacuare este plasat în fata turbine. Acest lucru a rezultat în temperaturi și presiuni mai înalte în interiorul sistemului determinând reducerea emisiilor. Acest sistem a fost mai apoi complementat cu o baterie hibridă de 48V rezultând reducerea emisiilor dioxidului de carbon cu 19 la sută.   

Au fost evaluate diferite combinații de plasare a catalizatorilor pe testele de simulare care replică șofatul urban, rural și pe autostradă. În majoritatea acestor condiții, emisiile oxizilor de azot NOx au fost mai mici de jumătate în comparație cu limitele Euro 6 actuale. Munca pentru scăderea emisiilor de oxizi de azot NOx la eșapament continuă pentru scenariile extreme de șofat urban și pe autostradă cu toate că acestea sunt deja mult sub limitele existente motiv pentru care biroul de închirieri auto Nova Rent a Car Iași este de părere că mașinile cu motoare diesel sunt încă de viitor.

La evenimentul de la Viena companiile AECC, IPA și IAV au prezentat rezultatele programului lor prin care au reușit să obțină emisii foarte scăzute pentru motoarele diesel. Aceste companii au efectuat teste de șofat în condiții reale cu o mașină hibridă. În urma testelor, mașina a avut emisii foarte scăzute acolo unde emisiile NOx sunt de obicei mari precum în orașul Berlin și pe Autobahn-ul german la viteze de 160 km/h.
 
AECC a utilizat o abordare modulară în proiectarea sistemului de tratament al gazelor de eșapament. Primul catalizator convertește oxizii de azot NOx în azot inofensiv în timpul șofatului la vitezele reduse din oraș când temperatura gazelor de eșapament este relativ mică. A doua secțiune a catalizatorului reduce emisiile de azot NOx la temperaturi ridicate generate de șofat la viteze mari pe autostradă. Toate acestea au fost posibile prin creșterea funcționalității catalizatorului și prin îmbunătățirea controlului motorului prin calibrare, cu ajutorul sistemului hibrid de 48V care permite un control atent al temperaturii gazelor de evacuare. Această combinație de tehnologii a dus la înjumătățirea consistentă a emisiilor de oxizi de azot NOx și de multe ori la nivele apropiate de zero.

Toate tehnologiile prezentate de biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car Iași în acest articol arată că motoarele diesel se află într-un progres permanent și renunțarea la ele nu va avea loc prea curând.


Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro