Rezervări telefonice : +4 076 5237 772

Noile modele Porsche Cayman si Boxster vor fi electrice

2022-03-04 09:35:07 Autor: Nova Rent a Car
Noile modele Porsche Cayman si Boxster vor fi electrice


Mașinile electrice datorită cuplului instantaneu sunt foarte rapide în linie dreaptă și la pornire de pe loc dar datorită greutății lor foarte mari dată de acumulatori nu sunt prea bune în curbe și nici prea plăcute la condus în astfel de condiții de drum. Răspunsul la aceste neajunsuri vine de la Porsche în forma noilor modelelor Cayman și Boxster care vor fi electrice iar biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași vă arată în pozele de la articol cum vor putea arăta aceste modele când vor fi lansate în anul 2024. Porsche lucrează pentru a se asigura că aceste modele electrice Cayman și Boxster  de generație următoare sunt la fel de distractiv de condus ca versiunile lor cu motorizare pe benzină. Aici nu este vorba de comportamentul la condus pe care îl are Taycan, primul model Porsche electric, acestea vor fi mașini sport adevărate la același nivel ca cele cu motorizare clasică.

Pentru a pune în context diferențele dintre motorizările electrice și cele clasice vom prezenta diferențele dintre noul BMW electric i4 M50 și M3 Competiton cu motorizare pe benzină. Modelul i4 M50 are două motoare, tracțiune integrală și 544 cai putere, cu 34 de cai putere mai mult decât modelul M3 dar cu toate acestea este mai lent la atingerea vitezei de 100 km/h la pornirea de pe loc. Motivul este greutatea, modelul i4 M50 cântărește cu aproape 400 de kilograme mai mult decât M3. Chiar dacă se poate repara dezavantajul raportului putere la greutate prin creșterea puterii motoarelor electrice care duce la scăderea autonomiei, acest lucru nu va schimba faptul că această mașină electrică nu va fi la fel de manevrabilă în curbe pe o pistă ca și modelul M3 care este mai ușor. Întrebarea este, cum va reuși Porsche să rezolve această problemă? Va face acest lucru prin construcția noilor modele pe o platformă complet nouă special proiectată pentru motoare electrice și acumulatori cu greutate ridicată. Modelul electric i4 de la BMW folosește aceeași platformă ca modelele cu motorizare clasică Seria 3 și M3.

În prezent există pe piață câteva mașini electrice care sunt foarte agile în curbe ca de exemplu Rimac Nevera sau Lotus Evija dar acestea nu sunt mașini sport ci hipermașini care costă milioane de euro, au mii de cai putere și sunt construite într-un număr foarte limitat de exemplare. Modele Porsche Cayman și Boxster vor fi mașini sport adevărate care vor fi mai accesibile astfel vor avea un preț similar cu suratele lor pe benzină, între 50 de mii și 80 de mii de euro. Cum vor face acest lucru, dacă aceste modele nu vor avea la bază platforma de la Taycan sau de la noua versiune electrică Macan? Vor folosi platforma prototipului Mission R, acesta este un concept prin care Porsche dorește să intre în lumea curselor cu mașini electrice. Porsche are un obicei de a lua tehnologiile pe care le dezvoltă pentru mașinile de curse și să le pună în mașinile de serie. De exemplu în anii 90 Porsche a lucrat la un motor V10 pentru o mașina de Formula 1 unde nu a văzut lumina zilei dar l-au folosit ca bază pentru modelul Carrera GT. Apoi este exemplul motorului V8 din modelul 918 Spyder care a derivat de la motorul modelului RS Spyder Le Mans. Chiar dacă Mission R este un prototip, este complet funcțional, dotat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare ax care combinat produc peste o mie de cai putere și performanțe de 2.5 secunde pentru a atinge 100 km/h. În mod evident, noile modele electrice Cayman și Boxster nu vor fi atât de performante pentru că nu li se va permite să bată un 911 Turbo S sau un Taycan Turbo S.

Porsche va lua motorul de pe axul din față al prototipului Mission R și îl va monta pe axul din spate al noilor modelele electrice Cayman și Boxster unde acesta va dezvolta 435 de cai putere, cu 35 de cai putere mai mult decât modelul curent Cayman GTS cu motorul aspirat pe benzină de 4 litri și 6 cilindri. Cayman GTS atinge 100 km/h în 4 secunde dar biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași se așteaptă ca varianta electrică să atingă suta în doar 3.5 secunde. Pe lângă componentele de transmisie ale prototipului Mission R, Porsche va folosi probabil și elementele de design ale acestuia dar s-ar putea să folosească și elemente a unui concept mai recent care se numește Vision Gran Turismo. Prin combinarea celor două prototipuri obținem posibilul design al viitoarelor modele electrice Cayman și Boxster. În mod tradițional, designul prototipurilor de la Porsche se transmite destul de fidel către variantele de serie.

Am discutat despre noua platformă și despre preț dar cum rămâne cu greutatea care reprezintă problema mașinilor sport electrice? Un model Cayman obișnuit fără prea multe opționale cântărește puțin peste 1300 de kilograme, cel mai ieftin model Taycan care are un singur motor cântărește 2100 de kilograme iar un Taycan Turbo S cu două motoare ajunge la 2500 de kilograme. Principalul motiv pentru creșterea în greutate este dat de acumulatori care într-un Taycan depășesc 600 de kilograme. Modele Cayman și Boxster sunt mai mici astfel vor avea nevoie de acumulatori cu capacitate mai mică, au două uși în loc de patru și mai puțin loc la interior, astfel acestea vor reduce puțin din greutate dar departe de 1350 de kilograme. Ce va face Porsche? Unele din tehnologiile folosite pe prototipul Mission R vor ajuta. De exemplu caroseria acelui prototip este construită dintr-un compozit din fibre naturale care este la fel de ușor ca fibra de carbon dar mai ieftin, cutia de viteze cu două rapoarte este printată 3D din metal ceea ce îi reduce greutatea, frânele sunt mai mici decât la o mașină sport cu motorizare clasică pentru că poate folosi frâna de regenerare ale motoarelor electrice și de aceea Mission R în ciuda faptului că are acumulatori cu capacitate mare și două motoare electrice cântărește doar 1500 de kilograme. Porsche va evalua care tehnologii din prototipul Mission R vor putea fi folosite într-un mod rentabil la mașinile de serie Cayman și Boxster.

Greutatea nu este singura chestiune care trebuie luată în considerare, mai este vorba și de distribuția acesteia care afectează manevrabilitatea unei mașini. La majoritatea mașinilor electrice se folosește un design de tip skateboard care ajută să creeze mult spațiu la interior ceea ce este foarte avantajos pentru SUV-uri dar nu ideal pentru mașini sport. Mașinile sport trebuie să fie cât mai joase iar scaunele și interiorul să se modeleze în jurul ocupanților din față. Porsche va utilizare ceea ce se numește „e-core” pe care l-a dezvoltat pentru prototipul Mission R, practic această platformă permite poziționarea acumulatorilor în locul în care ar fi montate motoarele cu combustie internă, într-un nod, în spatele șoferului și puțin înălțate. Avantajul acestui lucru, din punctul de vedere al unei mașini sport este dat de faptul că scaunele sunt așezate mai jos dar și dinamic ajută mașina de asemenea pentru că greutatea bateriilor este concentrată mai mult în centrul mașinii, nu la margine ceea ce înseamnă inerție mai mică la intrarea în curbe astfel mașina ia curba mai agil. Amplasarea greutății bateriilor în centru ajută la păstrarea stilului de condus pe care îl permite o mașină sport tradițională cu motor montat pe mijloc.

 

 
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro