Rezervări telefonice : (004) 0765 23 77 72

Modalitati de plata a Garantiei pentru masinile inchiriate

2019-03-06 14:15:08 Autor: Nova Rent a Car

             Daca sunteti clienti fideli ai serviciilor de Inchirieri masini, cu siguranta ca sunteti familiarizati deja cu termenul de Garantie, Depozit sau Franchiza (desi termenul difera de la o companie la alta, el este acelasi ca sens). Insa daca sunteti la primul contact cu domeniul acesta, Nova Rent a Car va dedica urmatorul articol, de natura a va oferi informatii complete referitoare la garantia ce trebuie lasata atunci cand inchiriati o masina, care este scopul ei si prin ce modalitati o puteti lasa. Speram sa va fie de folos, iar daca e necesar - pentru detalii suplimentare, va stam la dispozitie cu urmatoarele date de contact: https://www.nova-rentacar.ro/p/contact

 

  1. INCHIRIEREA UNEI MASINI CU GARANTIE RETURNABILA

De fiecare data cand inchiriati, firmele de rent din Romania cer o garantie cuprinsa intre 150 euro si aprox. 1.500 euro (in cazul sumelor mari ele se cer obligatoriu a fi blocate pe un card de credit). Mentionam aici ca Nova Rent a Car practica garantii intre 150 si 250 euro (150 euro fiind la masinile low-cost cum ar fi Dacia Logan, iar extrema de 250 euro fiind la masinile mai noi din grupa C sau D, cum ar fi Skoda Octavia, VW Jetta sau Dacia Duster).

       Aceasta garantie se restituie clientului la sfarsitul perioadei contractuale, in cazul in care acesta aduce masina in aceeasi stare in care a luat-o. La polul opus, din cunatumul garantiei, compania poate retine o parte sau chiar pe toata, in cazuri extreme in care chiriasul (soferul) aduce masina cu avarii precum: elemente de caroserie crapate, rupte, indoite, julite, zgariate, tapiterie arsa cu tigara, lipsa obiectelor de inventar (trusa, stingator, triunghi refelectorizant, roata de rezerva), rezervor gol, cauciucuri schimbate, jante indoite.

 

Cum putem lasa garantia?

 

a) CASH = Garantia se poate lasa de catre client cash; valoarea ei este trecuta in contract (atat suma, dar si moneda – deoarece in decursul timpului am avut clienti care, venind din tari diferite au solicitat lasarea garantiei cash in euro, lire sterline, dolari, coroane daneze, etc). In aceste cazuri, ea se restituie de catre firma la intoarcerea masinii tot cash, bineinteles in aceeasi moneda in care clientul a lasat-o initial.

b) CARD = Garantia se poate bloca pe cardul clientului; acesta operatiune se numeste in sistemul bancar “Preautorizare” si prevede blocarea unei anumite sume de bani pe card, bani ce nu pleaca din contul clientului nici o secunda ci sunt doar “inghetati” pe perioada inchirierii. In momentul in care clientul se intoarce cu masina in bune conditii, firma de inchirieri auto face anularea preautorizarii (deblocarea garantiei) din aparatul POS.

Ca mentiune: din momentul in care agentul firmei de inchirieri auto face deblocarea din aparat, poate dura intre cateva minute si cateva saptamani pana cand banii vor deveni disponibili in contul clientului. Acest timp nu tine de compania de Rent ci de conexiunea intre banca firmei si banca clientului si de protocolul bancar.

 

2. INCHIRIEREA UNEI MASINI CU “GARANTIE ZERO”

Aceasta optiune de “garantie Zero” sau “Full Cover” cum ii spunem noi este disponibila oricarui client care doreste sa inchirieze o masina, cu conditia ca perioada de inchiriere sa fie de minim 5 zile. Ea presupune plata unei taxe suplimentare fata de tariful de inchiriere (taxa cuprinsa aproximativ intre 75 euro si 130 euro, in functie de nr.total de zile inchiriate si clasa de masina pentru care se opteaza). Aceasta taxa scuteste clientul de orice alte costuri, dar si de stresul indus de ideea ca cineva i-ar putea lovi masina. Banii platiti devin incasare si nu se mai returneaza in cazul in care masina este adusa in stare foarte buna; la polul opus clientului nu i se mai solicita alte costuri daca aduce avarii masinii (chiar daca aceasta are daune de sute sau mii de euro).