Rezervări telefonice : (004) 0765 23 77 72

Masinile chinezesti vor cuceri lumea

2022-04-02 10:32:21 Autor: Nova Rent a Car
Masinile chinezesti vor cuceri lumea


Mașinile chinezești vor stăpâni lumea. Bineînțeles ne referim la faptul că industria chinezească producătoare de automobile va domina piața de mașini la nivel global. Majoritatea dintre noi zâmbim când ne gândim la mașinile chinezești pentru că le considerăm niște copii ieftine ale mașinilor din occident. În realitate lucrurile stau diferit, chinezii sunt lideri în tehnologia mașinilor electrice de mai mult timp pentru că ei le-au comercializat pe piața internă de ani de zile dar, de asemenea, și pe alte piețe. De exemplu mașinile chinezești sunt foarte populare în Norvegia, aceasta fiind și prima țară din lume în care șoferii cumpără mai multe mașini electrice decât mașini tradiționale pe motorizări cu combustie internă. În acest articol, biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași vă va prezenta cei mai importanți producători de mașini chinezești și modele pe care le vor produce și distribui în occident și în România.

Vom începe cu producătorul chinezesc de mașini numit NIO care a început să vândă mașini electrice în anul 2014 și este o versiune chinezească a producătorului american Tesla. La fel ca Tesla, NIO a început afacerea cu comercializarea de mașini sport iar modelul sport NIO EP9 deține recordul de tură în jurul circuitului Nurburgring cu timpul de 6 minute și 45 de secunde, Tesla Model S Plaid a reușit să scoată un timp de doar 7 minute și 35 de scunde pe același circuit. Între producătorii de mașini Tesla și NIO este o diferență mare. Tesla are rețea proprie de încărcătoare proprietare foarte rapide. În schimb NIO face lucrurile diferit în această privință, are o rețea de stații de schimbare ale bateriilor. În mașinile NEO acumulatorii se pot scoate afară și înlocuiți cu acumulatori complet încărcați ceea ce este din punctul de vedere al biroului de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași un design foarte bun pentru că indiferent de cât de mare este capacitatea acumulatorilor, timpul necesar pentru schimbul lor este același. Așadar, modelul NIO cu cea mai mare autonomie poate parcurge 750 de kilometri cu o singură încărcare dar pentru a schima cu un pachet de acumulatori complet încărcați este o operațiune automatizată care durează doar 5 minute, o durată de timp similară fiind necesară pentru un plin de rezervor la o mașină tradițională pe benzină sau motorină, ceea ce este o idee foarte bună. Constructorul NIO este foarte cunoscut nu doar în China ci și în Norvegia iar compania are în planuri extinderea prin întreaga Europă și în SUA până în anul 2025. NIO va trebui să construiască foarte multe stații de interschimbare a acumulatorilor descărcați cu cei încărcați și compania a promis că va avea o mie de astfel de stații până în 2025 în occident.

Următorul producător chinezesc de mașini pe care biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași vi-l prezintă, se numește XPENG. Această companie produce un rival pentru Tesla Model S dar care este cu mult mai ieftin și anume 30 de mii de euro ceea ce reprezintă o treime din preț. În schimb XPENG P7 are o autonomie de doar 360 de kilometri în timp ce varianta entry level Model S are o autonomie aproape dublă de 640 de kilometri cu o singură încărcare. Având în vedere economia de preț, unii clienți vor fi dispuși să facă acest sacrificiu. P7 nu este o chinezărie, șasiul său a fost proiectat împreună cu Porsche. XPENG mai produce un model care se numește G3 și care este practic o alternativă la Tesla Model Y. La fel ca P7, G3 este considerabil mai ieftin cu preț de pornire de 20 de mii de euro și tot ca P7, autonomia sa de 350 de kilometri este mai mică decât rivalul de la Tesla. Un alt mod prin care XPENG se aseamănă cu Tesla dar este mai ieftin este dat de faptul că are protecție la pericolele biologice. Dacă Tesla are filtre de aer speciale pentru protecția la pericolele biologice, XPENG au conceput un sistem special care încălzește cabina mașinii până la 60 de grade Celsius pentru a ucide virușii. Modelul XPENG P7 este disponibil pe piața din Norvegia iar producătorul plănuiește să se extindă și în Suedia, Finlanda și în restul Europei. XPENG mai investește și în mașini zburătoare, primul prototip zburător se numește XPENG Voyager, arată ca o dronă masivă și în care au fost investiți 500 de milioane de dolari.

Un al constructor important de automobile din China este BYD fondat în anii nouăzeci. Acesta vinde nu doar mașini ci și autobuse, camioane, biciclete electrice, stivuitoare, panouri solare și acumulatori reîncărcabili. BYD comercializează pe piața norvegiană suv-ul electric TANG care este un rival pentru Tesla Model X dar cu o autonomie mai mică decât acesta de 400 de kilometri. Cu toate acestea bateriile construite de BYD sunt mai avansate tehnologic. Una din problemele bateriilor litiu-ion este siguranța, dacă sunt lovite sau străpunse acestea se pot scurtcircuita și trec printr-un proces care se numește avalanșă termică sau instabilitate termică în timpul căruia bateriile încep să se supraîncălzească și devin atât de fierbinți încât explodează în flăcări și după aceea ard pentru o perioadă lungă de timp. Bateria de tip lamă din SUV-ul Tang nu suferă de această problemă și BYD a vrut să arate cât de stabile sunt bateriile sale, astfel au folosit o presă hidraulică cu ajutorul căreia au împins un cui prin baterie. În mod normal această procedură ar fi creat haos cu o baterie litiu-ion dar cu bateria BYD nu s-a întâmplat nimic, nici măcar nu s-a supraîncălzit. Această tehnologie este impresionantă și este unul dintre motivele pentru care Tesla dorește să cumpere tehnologia de la BYD și să o folosească în mașinile sale. Faptul că Tesla este interesată de tehnologiile sale nu înseamnă mare lucru pentru BYD pentru că constructorul chinez vinde deja mai multe mașini electrice în China decât o face rivalul său Tesla.

Geely este următorul constructor de mașini chinezesc pe care biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași o să-l prezinte în rândurile de mai jos. Grupul Geely dețin Volvo, Polestar, Lotus, Proton și compania care construiește taxiurile din Londra. Această companiei este imensă și acum au decis să-si creeze propriul brand de mașini electrice denumit LYNK @ CO. Prima lor mașină electrică se numește 01 și este construit în aceeași fabrică în care se construiește Volvo XC40 pentru piața chineză și au în comun multe componente, precum sistemul hibrid, ceea ce înseamnă că va fi un model de calitate. Având la bază SUV-ul Volvo XC40, modelul Lynk @ Co 01 împrumută de la acesta și sistemele de siguranță astfel că acest model chinezesc a reușit să obțină toate cele cinci stele la testele de siguranță Euro NCAP.

Următorul constructor chinezesc de mașini care este gata să cucerească lumea se numește Great Wall Motors. Această companie produce o gamă completă de SUV-uri sub brandurile Haval și WEY, unele dintre modele fiind denumite după diferite sortimente de cafele. Astfel avem modelele WEY Latte, WEY Macchiato și WEY Mocca, aceste suv-uri fiind un amestec de diferite tehnologii, plug-in, hibrid și motorizări stric pe benzină sau diesel și sunt comercializate pe piețe din afara Chinei ca de exemplu în Australia, Rusia, India, Africa de Sud, Iran, Brazilia. Pentru clienții mai pretențioși care doresc ceva mai mult decât un SUV, Great Wall Motors a creat brandul TANK care este practic versiunea lor pentru Jeep Wrangler dar la mai puțin de jumătate de preț, 20 de mii de euro. Great Wall Motors oferă și mașini electrice sub brandul ORA, acestea se numesc ORA Black Cat, ORA White Car și ORA Good Cat. Acestea sunt mașini electrice mici, de oraș care oferă concurență pentru modelul Fiat 500e și Mini Cooper Electric și se vor comercializa în Europa începând cu anul 2023 și vor costa aproximativ 25 de mii de euro.

Ultimul constructor chinezesc de mașini pe care vi-l prezentăm se numește Hongqi care se traduce în steag roșu, fiind o companie cu tradiție în China, fondată în anul 1959. Motivul pentru care au această denumire este pentru că în anii 50 și 60 ei au construit mașinile pentru membrii importanți ai partidului comunist chinezesc. Hongqi produce mașini de lux H5 și H9 care sunt rivali pentru Mercedes E Class și S Class dar mașina lor de vârf este o alternativă la suv-ul Rolls-Royce Cullinan și se numește Hongqi E-HS9. Design-ul modelului E-HS9 este similar cu cel al modelului Cullinan pentru că angajatul care l-a proiectat lucrează acum pentru compania chinezească. Spre deosebire de Cullinan, Hongqi E-HS9 este un SUV electric care are o baterie cu capacitatea de 100 kWh și 550 de cai putere. Cel mai mare atu al acestui model este prețul, costă 60 de mii de euro în comparație cu 250 de mii de euro, costul pentru Cullinan. Vestea bună este dată de faptul că Hongqi va începe comercializarea mașinilor sale la nivel global. În acest moment compania produce 300 de mii de vehicule anual dar vor ridica capacitatea de producție pe măsură ce intră pe alte piețe. Unul dintre modele cu care vor intra pe alte piețe va fi mașina super sport Hongqi S9. Aceasta este o mașină hibrid cu un motor twin-turbocharge V8 de 4 litri Mercedes-Benz M178 care dezvoltă 1400 de cai putere și atinge 100 de km/h în sub 2 secunde și o viteză maximă de peste 400 km/h.

   

 
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro