Rezervări telefonice : (004) 0759 145 194

Jaguar spune adio motoarelor termice: producția ultimului model termic s-a încheiat

2025-12-23 23:05:00 Autor: Nova Rent a Car
Jaguar spune adio motoarelor termice: producția ultimului model termic s-a încheiat


O istorie se încheie: Jaguar oprește producția ultimului model cu motor termic

Data de 19 decembrie 2025 va rămâne în istorie ca momentul în care sunetul inconfundabil al motoarelor pe benzină și motorină a tăcut definitiv în fabricile Jaguar. La uzina britanică din Solihull, ultima unitate a SUV-ului de performanță Jaguar F-Pace a părăsit linia de asamblare, punând capăt unei ere de 90 de ani de inginerie termică.

Acest ultim exemplar, un model de înaltă performanță SVR, a fost vopsit într-o nuanță specială de negru, un omagiu adus ultimului Jaguar E-Type produs în 1974. Mașina nu va ajunge la un client privat, ci va fi donată fundației Jaguar Daimler Heritage Trust, devenind piesă de muzeu.


Un pariu pe viitor: De la pistoane la electroni

Decizia Jaguar de a opri complet producția de mașini cu combustie internă (ICE) face parte dintr-o strategie radicală numită Reimagine. Marca britanică a ales să ia o „pauză” deliberată de la vânzările de mașini noi în multe piețe, pentru a se pregăti de o renaștere totală în 2026.

Atunci, Jaguar va lansa un nou GT electric de lux, inspirat de conceptul Type 00, care promite să redefinească brandul. Până atunci, dealerii din întreaga lume se vor concentra pe modelele rulate și pe serviciile post-vânzare, pregătind terenul pentru o gamă formată exclusiv din vehicule electrice cu prețuri ce vor depăși pragul de 100.000 de euro.


Jaguar în România: Succesul „Pisicii Britanice” pe plaiuri mioritice

În România, Jaguar a reușit să își construiască o imagine solidă de brand aspiratonal, fiind perceput ca o alternativă plină de caracter la triada germană (BMW, Mercedes-Benz, Audi). Deși volumul total de vânzări nu a egalat niciodată giganții germani, Jaguar a avut o comunitate loială de clienți care au apreciat eleganța britanică.


1. Campionul vânzărilor: Jaguar F-Pace

Fără îndoială, Jaguar F-Pace a fost cel mai de succes model al mărcii în România. De la lansarea sa în 2016, SUV-ul a dominat preferințele românilor, reprezentând adesea peste 50% din vânzările anuale ale mărcii la nivel local.

  • De ce a avut succes? Românii au preferat combinația dintre garda la sol ridicată, tracțiunea integrală (esențială pentru drumurile noastre) și designul agresiv semnat de Ian Callum.
  • Volume: Deși cifrele exacte variază de la an la an, în perioadele sale de vârf, Jaguar vindea în România între 150 și 250 de unități noi anual (total gamă), F-Pace fiind motorul principal al acestor cifre.

2. Alte modele cu impact
  • Jaguar E-Pace: SUV-ul compact a prins bine în rândul publicului feminin și al celor care circulă preponderent în mediul urban.
  • Jaguar XF: Limuzina de clasă medie a fost alegerea preferată pentru flotele de management și antreprenorii care doreau să iasă în evidență în parcările clădirilor de birouri.
  • Jaguar I-Pace: Deși a fost primul lor model electric, în România a avut un succes moderat, fiind achiziționat mai ales prin programele Rabla Plus de către entuziaștii tehnologiei.


Ce urmează pentru fanii din România?

Pentru clienții români, sfârșitul motoarelor termice înseamnă o tranziție către o piață de second-hand premium foarte activă. Pe platformele de specialitate, Jaguar F-Pace rămâne unul dintre cele mai căutate modele rulate, păstrându-și bine valoarea datorită exclusivității.

Jaguar părăsește arena motoarelor cu ardere internă cu fruntea sus, lăsând în urmă o moștenire impresionantă. Rămâne de văzut dacă viitorul electric va reuși să cucerească inimile românilor la fel cum a făcut-o mârâitul motorului V8 de pe vechile modele sport.