Rezervări telefonice : +4 076 5237 772

Constructia de masini pe baza technologiei 3D

2020-04-08 14:35:18 Autor: Nova Rent a Car
Constructia de masini pe baza technologiei 3D

Hypercarul imprimat 3D Czinger 21C schimba modul in care sunt construite masinile


Czinger 21C nu este doar un alt hypercar boutique. Demonstrează un nou mod de a construi mașini. Construcția 21C se elimină sculele, liniile de asamblare și toate celelalte procese scumpe ce tin producția tradiționala de automobile.

Un element esențial pentru această strategie este utilizarea de către Czinger a unui sistem de producție proprietar care permite o producție flexibilă la cerere. Aproape toate componentele metalice - aluminiu, titan și Inconel (un material rezistent la căldură dezvoltat inițial pentru a fi utilizat în industria aerospațială) - sunt tipărite 3D în timp ce piesele din corp sunt compuse în matrițe. Și în loc să împerechezi componentele pe o linie tradițională de asamblare, totul este realizat de roboți într-o singură locație centrală.

Înseamnă că fabrica Czinger, situată în Los Angeles, nu trebuie reconfigurată pentru diferite modele, doar software-ul care îl controlează trebuie să fie schimbat. Și da, Czinger intenționează să urmărească 21C cu mai multe modele, toate orientate spre performanță. Dezavantajul este că procesul de producție nu este orientat pentru producția de volum. 21C, de exemplu, va avea doar 80 de unități în totalitate, fiecare având un preț de la 1,7 milioane de dolari și va dura aproximativ 3.000 de ore pentru finalizare.


Dar modul în care Czinger proiectează componentele este poate la fel de revoluționar. Datorită posibilităților oferite de imprimarea 3D, fiecare componentă este concepută computerizat și optimizată pentru greutate, eficiență și performanță. Înseamnă că nu se folosește mai mult material decât ceea ce este de fapt necesar pentru îndeplinirea obiectivelor de performanță ale lui Czinger, rezultând piese care arată aproape organic în structură. După cum a spus CEO-ul și fondatorul Czinger, Kevin Czinger, la lansarea de la 21C la Londra, când a arătat aspectul componentelor 21C, „arată ca ceva din natură, deoarece natura concurează pentru materiale și energie. Trebuie să fie eficient. "


În funcție de aplicație, unele părți ar putea fi goale, altele ar putea avea o structură internă tridimensională, în timp ce altele ar putea fi compuse cu mai multe materiale. Drept urmare, greutatea este în scădere și rezistența este în creștere în comparație cu piesele instrumentate tradițional. Aceasta a dus la unele inovații interesante în structura 21C. Potrivit lui Czinger, structura sa monocoque combină nu numai elemente structurale, ci și răcire (prin procese termosifone), dirijarea fluidelor și chiar gestionarea sunetului de evacuare.


Structura monocoque din 21C cântărește doar 265 de kilograme, ajutând mașina să atingă o greutate uscată mai mică de 2.645 de kilograme. Faza este cu atât mai impresionantă, când iei în considerare un pachet 21C, cu o tracțiune hibridă de 1.233 cai putere, care combină un V-8 turboalimentat, trei motoare electrice și două baterii.

Trenul de antrenare este designul propriu al lui Czinger și constă dintr-un V-8 turbocompresat cu două turbo, de 2,88 litri, cu o manivelă plană, un unghi de 80 de grade, un raport de compresiune de 9,5: 1 și o linie redusă de 11.000 rpm. Două motoare electrice cu cuplu care vectorizează puterea roților din față, în timp ce V-8 alimentează perechea din spate. Un al treilea motor electric care acționează ca un generator este conectat la V-8, așezat între motor și o transmisie secvențială cu 7 trepte cu angrenaje cu tăietură dreaptă și asigură că bateriile cu litiu-titanat de încărcare rapidă ale vehiculului sunt întotdeauna completate.


Greutatea redusă și puterea mare au ca rezultat un număr de performanțe nebunești. Potrivit lui Czinger, 21C va trece de la 0-100 kilometrii pe ora în 1,9 secunde, de la 0-300-0 kmh în 15 secunde și de la 0-400-0 mph în 29 secunde (aceste cifre vor fi un nou record ). Viteza maximă este de 431 kmh. 21C va completa și 400 de metrii în 8,1 secunde, promite compania. Czinger a lucrat îndeaproape cu Michelin pentru a asigura ca anvelopele 21C să poată avea astfel de performanțe.

Czinger a declarat că va începe livrările unei versiunii de teste la sfârșitul anului 2021. O versiune de serie va urma în 2022.