Rezervări telefonice : +4 076 5237 772

Ce este si cum functioneaza transmisia DSG

2020-08-24 15:52:30 Autor: Nova Rent a Car
Ce este si cum functioneaza transmisia DSG

Transmisia cu dublu ambreiaj, cunoscută și ca Ambreiaj cu Schimbare Directă (Direct Shift Gearbox DSG), este o cutie de viteze automată care poate schimba treptele de viteză mai repede decât orice altă cutie de viteze. Transmisiile cu dublu ambreiaj furnizează mai multă putere și control mai bun decât o transmisie automată tradițională și performanțe mai mari în comparație cu o cutie de viteze manuală. Dacă inițial a fost comercializată de VW ca DSG și Audi ca S-Tronic, transmisiile cu dublu ambreiaj sunt acum oferite de mai mulți constructori auto precum Ford, Mitsubishi, Smart, Hyundai și Porsche.

Cutiile de viteză cu dublu ambreiaj sunt o îmbunătățire a transmisiei manuale secvențiale (Sequential Manual Transmission SMT), care este practic o transmisie manuală automatizată cu un ambreiaj controlat electronic, destinat să ofere schimbări rapide ale treptelor de viteză cu confortul automat. Avantajul unei transmisii manuale secvențiale SMT este utilizarea unui ambreiaj cu cuplaj solid care furnizează o legătură directă între motor și transmisie ceea ce permite ca întreaga putere a motorului să fie trimisă la roți. Cutiile de viteze automate tradiționale folosesc un cuplaj lichid numit convertor de cuplu care permite alunecări și prin urmare, pierderi de forță. Principalul dezavantaj al transmisiei manuale secvențiale SMT, conform informațiilor obținute de biroul de închirieri mașini Nova Rent a Car din Iași,  este același ca al cutiilor de viteză manuale – pentru a schimba treptele de viteză, motorul și transmisia trebuie deconectate și astfel se întrerupe fluxul de putere.

Transmisia cu dublu ambreiaj a for proiectată să elimine latența inerentă a cutiilor de viteză manuale și secvențiale. Acest tip de cutie de viteză este practic compus din două transmisii separate cu o pereche de ambreiaje între ele. O transmisie furnizează treptele de viteză impare, ca de exemplu treptele unu, trei, cinci și șapte, iar cealaltă transmisie furnizează treptele pare, ca de exemplu doi, patru și șase.

Când mașina pornește de pe loc, cutia de viteze impară este în prima treaptă iar cutia de viteze pară este în treapta doi. Ambreiajul cuplează cutia de viteze impară și mașina pornește din prima treaptă. În momentul în care trebuie schimbate treptele, cutia de viteze doar folosește ambreiajele pentru a schimba de la cutia de viteze impară la cutia de viteze pară pentru o schimbare la treapta a doua aproape instant și imperceptibilă. Mai apoi cutia de viteze impară preselectează imediat a treia treaptă. La următoare schimbare, ambreiajul schimbă din nou cutiile de viteză, cuplând treapta a treia, iar cutia de viteze pară preselectează treapta a patra. Potrivit informațiilor biroului de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași, computerul transmisiei cu dublu ambreiaj calculează următoarea schimbare de trepte de viteze posibilă, în funcție de viteza de deplasare și comportamentul șoferului, și transmite ambreiajului inactiv să preselecteze acea treaptă de viteze.    

Unul din avantajele transmisiilor secvențiale SMT și cu dublu ambreiaj DSG, din punctul de vedere al biroului de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași, este posibilitatea de a schimba în jos treptele de viteză în funcție de turația motorului. Când șoferul selectează o treaptă de viteze mai mică, ambele tipuri de transmisie decuplează ambreiajul (în cazul SMT) sau ambreiajele (în cazul DSG) și turează motorul la viteza exactă necesară de treapta de viteze selectate. Prin aceasta, schimbarea treptelor de viteză în jos se face mai lin iar în cazul DSG-ului permite și timp suficient pentru preselectarea treptei de viteze potrivite. Majoritatea transmisiilor cu dublu ambreiaj pot sări peste trepte de viteză la schimbarea în jos, ca de exemplu schimbarea din treapta a șasea direct la treapta a treia, și datorită posibilității de potrivire a turației, aceste cutii pot face acest lucru fără subturarea sau supraturarea care este tipică transmisiilor automate și manuale obișnuite.

Mașinile echipate cu cutie de viteze DSG nu au pedala de ambreiaj, ambreiajul este cuplat și decuplat în mod automat. Majoritatea transmisiilor DSG folosesc un selector de trepte automat cu un model de schimbare tradițional P-R-N-D (parking, reverse, neutral, drive) sau P-R-N-D-S (sport). În modul Drive sau Sport, cutia de viteze DSG funcționează ca o transmisie automată obișnuită. În selecția Drive, transmisia DSG schimbă în trepte mai înalte devreme pentru a minimiza zgomotul motorului și consumul de carburant în timp ce pe selecția Sport ține pe treptele de viteze mai joase pentru a maximiza puterea motorului. Selecția Sport oferă de asemenea schimbări agresive spre treptele inferioare la presiuni mici pe pedalei de accelerație, iar la unele mașini, modul sport determină ca întreaga mașină să se comporte mai agresiv la apăsarea pedalei de accelerație. Majoritatea transmisiilor DSG, echipate și pe mașinile oferite spre închiriere de Nova Rent a Car din Iași, au o selecție care permite alegerea treptelor de vitezele dorite în mod manual prin schimbătorul central și clapetele de pe volan. Când transmisa este setată pe modul Manual, ambreiajul continuă să funcționeze automat, dar șoferul decide care trepte de viteze să selecteze și când să le selecteze. Transmisia DSG va urma comenzile șoferului atâta timp cât treapta de viteze selectată nu supra-turează  motorul, de exemplu condusul pe prima treapta la viteza de 60 km/h.

Avantajul principal al transmisiei DSG este acela că oferă toate caracteristicele de șofat oferite de transmisia automată și pe deasupra oferă confortul automatizarii. Un alt avantaj al cutiilor de viteze cu dublu ambreiaj DSG este dat de schimbarea aproape instantanee a treptelor de viteză în comparație cu transmisiile manuale și secvențiale SMT. De exemplu, transmisiei DSG de la VW îi trebuie doar 8 milisecunde să schimbe în treptele de viteză superioare iar transmisiei secvențiale SMT de pe un Ferrari Enzo îi sunt necesare 150 de milisecunde. Schimbarea instantanee a treptelor de viteze rezultă în accelerări mai rapide.    

        

Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro