Rezervări telefonice : (004) 0759 145 194

Care sunt masinile care ofera cea mai mare siguranta din lume

2022-12-12 10:05:56 Autor: Nova Rent a Car
Care sunt masinile care ofera cea mai mare siguranta din lume


Care sunt mașinile care oferă cel mai mare grad de siguranță pasagerilor? În acest articol biroul de închirieri auto aeroport Nova Rent a Car Iași vă va spune, iar pentru aceasta vom folosi informațiile de la organizația europeană de evaluare a siguranței vehiculelor noi Euro NCAP. Această organizație efectuează teste de impact la o gamă largă de mașini pentru a vedea cât de multă siguranță oferă iar apoi le dă o notă generală care este cuprinsă între 0 și 5 stele. Multe din mașinile moderne primesc 5 stele și astfel toate mașinile pe care le vom prezenta mai jos au 5 stele. Așadar, cum le vom diferenția? Ei bine, pe site-ul Euro NCAP mașinile pot fi ordonate în funcție de procentajele cele mai mari primite la fiecare categorie de teste care la final formează nota de 5 stele. Nota Euro NCAP cuprinde patru categorii de teste iar acestea sunt: protecția pasagerilor adulți, protecția copiilor, protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor (cât de puternic accidentează mașina pietonii sau bicicliști) și ultima categoria este a tehnologiilor de siguranță asistată (tipul de tehnologie care evită producerea unui accident, de exemplu prin frânare de urgență automată).

Începem această lista cu mașina de pe locul 10, Cupra Born care este o mașină mică dar care oferă și foarte multă siguranță. Oferă siguranță bună pentru adulți la impacte frontale pe toată lățimea mașinii dar și doar pe o parte. A obținut punte maxime la testele de impact lateral iar nota maximă pentru protecția adulților este de 93%. Cupra Born s-a comportat bine și la testul pentru protecția pasagerilor copii unde a obținut 89%. În schimb a obținut doar 73% la testul pentru protecția pietonilor cu toate că frânarea de urgență automată a făcut o treabă adecvată pentru evitarea impactului cu aceștia dar și cu cicliștii. A oferit o protecție bună pentru picioarele, pelvisul și capul pietonilor la impact. Frânarea de urgență automată a răspuns bine și la alte vehicule și a obținut 80% la categoria de siguranță asistată.

Volvo C40 Recharge ocupă locul 9 în această listă. Acest SUV electric nou a obținut 92% la protecția ocupanților adulți iar în cadrul acestui test a obținut nota maximă pentru protecția pasagerilor de pe locurile din față la impacturi laterale cu un stâlp sau o mașină și la impacturi frontale decalate. Euro NCAP a descoperit că modelul C40 este un partener de impact agresiv într-o coliziune frontală ceea ce nu sună bine dar de fapt înseamnă că nu a făcut o treabă bună în a atenua forța impactului cu vehiculele implicate în același accident. La testul pentru protecția copiilor Volvo C40 a obținut un scor general de 89% iar în cadrul acestui test a obținut nota maximă la testele de impact lateral cu o mașină sau un stâlp. La testul pentru protecția pietonilor modelul C40 a obținut scorul de 70%, s-a comportat suficient de bine la evitarea pietonilor și a oferit o protecția mediocră pentru capul și picioarele acestora într-un accident. S-a comportat mai bine la testele de evitare a cicliștilor și al altor vehicule prin utilizarea frânării de urgență automată și astfel a obținut scorul 89% la categoria de siguranță asistată.

Locul 8 în lista noastră este ocupat de către noul Mazda CX-60 unde cel mai bun scor la obținut la categoria protecția copiilor unde a obținut 91%. În cadrul acestei categorii s-a comportat foarte bine la testele de impact frontal decalat și impact lateral cu o mașină unde a obținut nota maximă. Mazda CX-60 este o mașină sigură și pentru adulți, a obținut note maxime la impactul lateral cu o altă mașină sau cu un stâlp, dar Euro NCAP a scăzut câteva puncte pentru airbag-ul de genunchi al șoferului care nu a protejat complet picioarele acestuia în urma unui impact lateral decalat, iar per total a obținut scorul 88% la această categorie. În schimb Mazda a obținut câteva puncte în plus pentru că este un partener de impact benign la testele de impact frontal decalat iar acest lucru înseamnă că dacă este să ne ciocnim frontal într-o mașină atunci mai bine să o facem într-un Mazda CX-60. Mazda a făcut o treabă bună la protejarea capului, picioarelor și pelvisului unui pieton într-un impact frontal dar sistemul de frânare de urgență automată a primit doar notă mediocră pentru abilitatea sa de a detecta pietonii, în schimb s-a comportat mai bine decât alte mașini la detecția cicliștilor astfel că nota generală la categoria protecția pietonilor este de 89% și 76% la categoria tehnologiilor de siguranță asistată.

Următoarea mașină de pe lista biroului de închirieri mașini Nova Rent a Car Airport din Iași vine din China, se numește Ora Funcky Cat și ocupă locul 7. Chiar dacă ar putea să arate ca un personaj din desenele animate pe patru roți, Ora este foarte serioasă în ceea ce privește siguranța. A obținut scorul de 92% la categoria pentru protecția pasagerilor adulți și nota maximă la testul de impact lateral cu un alt vehicul din cadrul aceleiași categorii. La categoria protecția copiilor a obținut un scor general bun de 83% cu toate că Euro NCAP a evaluat protecția manechinului pentru test de șase ani ca fiind doar marginală la impactele frontale decalate. Forma rotunjită a modelului Ora Funcky Cat a oferit protecție adecvată pentru picioarele și pelvisul pietonilor la impactul frontal iar frânarea de urgență automată a funcționat bine la evitarea accidentării cicliștilor și al altor vehicule, obținând în cele din urmă 74% la categoria protecția utilizatorilor vulnerabili ai șoselelor  și 93% la categoria siguranță asistată.

Locul 6 aparține modelelor T Class și Citan Tourer de la Mercedes. Aceste vehicule practice MPV (Multi-Pupose Vehicles) au obținut scorul de 91% la categoria pentru protecția adulților în cadrul căreia au obținut puncte maxime la testele de impacturi laterale cu alte vehicule, în schimb la testele de impacturi frontale decalate Euro NCAP a scăzut câteva puncte deoarece forma bordului nu oferă același grad de protecție pentru șoferii care stau în poziții diferite. La categoria pentru protecția copiilor lucrurile se îmbunătățesc, T Class și Citan Tourer au obținut puncte maxime la testele de impact lateral cu alte vehicule iar în final scorul este de 93% pentru această categorie. Aceste modele nu s-au comportat foarte bine la categoria pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai șoselelor oferind doar o protecție mediocră pentru capul și pelvisul pietonilor într-un impact frontal iar scorul de final la această categorie este de 69%. La categoria siguranță asistată aceste mașini au obținut scorul de 90%, frânarea de urgență automată a făcut o treabă bună la detectarea pietonilor, cicliștilor și al altor vehicule.

Euro NCAP a clasat modelul Mercedes C Class pe locul 5 în topul celor mai sigure mașini din lume în acest moment. Aceasta a oferit o protecție chiar mai bună decât modelul T Class la categoria protecția ocupanților adulți unde a obținut puncte maxime la testele de impact frontal pe toată lățimea mașinii, impact lateral cu alte vehicule și impact lateral cu un stâlp, scorul final la această categorie fiind de 93%. La categoria protecția copiilor Euro NCAP i-a acordat scorul de 89% pentru că a oferit protecție bună sau suficientă la testele de impacturi frontale decalate iar la testele de impacturi laterale cu alte vehicule a oferit doar o protecție marginală la capul unui manechin de 10 ani. Când vine vorba de protecția pietonilor, C Class este dotat cu o capotă activă care se ridică pentru a proteja capul acestora dacă sunt loviți frontal iar scorul final la categoria protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor este de 80%. Frânarea de urgență automată a făcut o treabă adecvată la detecția pietonilor și o treabă bună la detecția cicliștilor, scorul final la categoria siguranță asistată fiind de 82%.

Pe locul 4 se află Wey Coffee 01 care este un SUV hibrid din China și chiar dacă denumirea sa este ciudată, în realitate este o mașină de familie foarte sigură. Cel mai bun scor la obținut la categoria protecție asistată unde Euro NCAP i-a oferit 94% deoarece frânarea de urgență automată a funcționat foarte bine la detecția pietonilor, cicliștilor și al altor mașini. Capota mașinii oferă o protecție suficientă pentru capul, picioarele și pelvisul pietonilor și astfel a obținut scorul de 79% la categoria protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor. A făcut o treabă și mai bună la protecția copiilor din mașină unde Wey Coffee 01 a obținut scorul de 87% pentru că s-a comportat foarte bine la testele de impact lateral cu alte vehicule. La categoria protecția adulților scorul este și mai mare, Wey a obținut aici 91%, Euro NCAP i-a oferit note maxime la testele de impact lateral cu alte vehicule și cu stâlpi dar a pierdut câteva puncte pentru că s-a deschis portbagajul în timpul unui test și pentru că este un partener de impact agresiv într-o coliziune frontală.

Am ajuns la podium iar pe locul 3 se regăsește limuzina electrică Mercedes EQE. Aceasta a obținut un scor impresionant de 95% la categoria protecția adulților și puncte maxime la impactele laterale cu stâlpi și vehicule, teste făcute în cadrul acestei categorii. La categoria protecția copiilor Mercedes EQE a făcut o treabă bună reușind să obțină puncte maxime la testele de impact frontal decalat și impact lateral cu vehicule iar scorul final obținut la această categorie fiind de 91%. EQE este dotată cu o capotă activă la fel ca modelul C Class pentru a atenua impactul cu capul pietonilor și bara de protecție a ajutat de asemenea pentru a atenua impactul cu picioarele acestora dar Euro NCAP a descoperit că protecția pentru pelvisul pietonilor nu este prea bună motiv pentru care scorul total la categoria protecția pietonilor a fost de 83%. Sistemul de frânare automată de urgență a detectat bine pietonii și cicliștii obținând scorul de 81% la categoria siguranță asistată.

Locul 2 de pe podiumul biroului de închirieri auto aeroport Nova Rent a Car Iași este modelul Lexus NX. Aceasta a obținut aceleași scoruri ca WEY Coffee 01 la categoriile protecția adulților și protecția copiilor, 91% respectiv 87% iar Euro NCAP a clasat mașina ca fiind un partener de impact frontal moderat benign ceea ce este mai bine decât WEY și la fel ca Mercedes EQE. Lexus NX a obținut 91% la categoria siguranță asistată ceea ce este mai mult decât scorul de 81% al modelului EQE dar ambele mașini s-au descurcat bine la evitarea impactelor cu alte vehicule, pietoni și cicliști. Modelul NX s-a descurcat bine și la categoria protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor unde a obținut scorul de 83% la fel ca Mercedes dar NX a obținut punctaj maxim la protecția picioarelor și pelvisului ceea ce este impresionant când vedem cât de ascuțit arată fața acestei mașini.

Acum am ajuns la primul loc de pe podium ceea ce înseamnă că vom afla care este mașina care oferă cea mai mare siguranță din lume conform organizației Euro NCAP. Aceasta este Tesla Model Y. La categoria protecția adulților a obținut cel mai mare scor comparativ cu oricare altă mașină testată în acest an, 97%, iar Euro NCAP a clasat acest model ca fiind un partener de impact frontal benign. A obținut scorul de 87% la categoria protecția copiilor ceea ce este cu un pic mai puțin decât scorul de 91% al modelului EQE. La categoria pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a obținut scorul de 82% comportându-se bine la testele de protecție a pelvisului și picioarelor pietonilor dar a oferit o protecție slabă la capul acestora în jurul parbrizului. Tesla s-a dovedit impresionantă la categoria siguranță asistată unde model Y a obținut puncte maxime la detecția cicliștilor și s-a comportat bine la testele pentru evitarea pietonilor și al altor vehicule. Euro NCAP i-a oferit puncte suplimentare pentru sistemul de monitorizare al șoferului care poate crește sensibilitatea frânării de urgență automată dacă detectează că atenția acestuia este distrasă, la final Model Y a obținut scorul inegalabil de 98% la această categorie.

 

 
Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro