Rezervări telefonice : (004) 0759 145 194

Aceste tipuri de masini nu se vor mai construi vreodata

2023-06-15 10:03:24 Autor: Nova Rent a Car
Aceste tipuri de masini nu se vor mai construi vreodata


Mașinile se schimbă mereu, parcă avem uneori impresia că în fiecare zi este anunțat sau dezvăluit câte un model de mașină electrică nou nouță de care nu am auzit înainte. Pe de cealaltă parte sunt unele tipuri de mașini care dispar de pe piață în întregime, foarte probabil pentru totdeauna dar din punctul de vedere al biroului Nova de închirieri auto aeroport Iași, acestea nu merită a fi uitate. Din acest motiv vă prezentăm mai jos câteva mașini interesante care din păcate nu vor mai fi construite vreodată, acestea sunt ultimele de tipul lor.


Mașini cu motoare Diesel V12. Mașinile care foloseau motoare diesel V12 aveau performanțe impresionante, în special în ceea ce privește cuplul și puterea motorului, care erau de obicei mai mari decât cele ale altor tipuri de motoare iar biroul Nova de închirieri auto aeroport Iași vă anunță că astfel de mașini este puțini probabil să se mai fabrice vreodată. Acest lucru se datorează în principal faptului că motoarele diesel V12 au un număr mare de cilindri și un volum mare de cilindree, ceea ce permite o ardere mai eficientă a combustibilului și o producție mai mare de energie. De exemplu, Audi R10 TDI, echipată cu un motor diesel V12, a fost una dintre cele mai de succes mașini de curse din istoria motor sportului. Motorul său dezvolta o putere maximă de peste 650 de cai putere și un cuplu impresionant de 1.100 Nm, permițându-i să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 2.3 secunde și să atingă o viteză maximă de peste 350 km/h. În cazul SUV-ului Audi Q7 V12 TDI, motorul său dezvolta o putere maximă de 500 de cai putere și un cuplu de 1.000 Nm, permițându-i să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.5 secunde și să atingă o viteză maximă de peste 250 km/h. În general, mașinile cu motoare diesel V12 se remarcau prin performanțe impresionante în ceea ce privește accelerația și viteza maximă, dar erau, în general, mai puțin eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil și emisiilor de gaze poluante.

Este dificil să afirmăm cu certitudine că nu se vor mai construi niciodată mașini cu motoare diesel V12, însă există argumente care sugerează că astfel de vehicule nu mai sunt viabile din punct de vedere economic și ecologic iar agenția Nova de închirieri auto Iași aeroport vă prezintă în rândurile de mai jos care sunt aceste argumente. În primul rând, normele privind emisiile de gaze cu efect de seră și de noxe din ce în ce mai stricte impuse de guvernele din întreaga lume au determinat producătorii auto să se îndrepte către vehiculele electrice și către cele cu motoare termice mai mici și mai eficiente. În acest context, motoarele diesel V12 sunt considerate învechite și poluante, iar majoritatea producătorilor auto nu mai investesc în dezvoltarea lor. În al doilea rând, costurile ridicate ale producției și întreținerii unor astfel de motoare sunt greu de justificat într-un context economic în care consumatorii caută tot mai mult soluții de mobilitate mai accesibile și mai ecologice. Motoarele diesel V12 sunt complexe și necesită o serie de componente costisitoare pentru a funcționa la nivelul așteptat. În plus, trendul actual din industria auto este orientat către vehicule electrice sau hibride, care sunt mai puțin poluante și mai eficiente decât cele cu motoare diesel sau pe benzină. Aceste vehicule sunt din ce în ce mai performante și din ce în ce mai accesibile din punct de vedere al prețului, iar majoritatea producătorilor auto își concentrează eforturile în această direcție. În concluzie, deși nu putem afirma cu certitudine că nu se vor mai construi niciodată mașini cu motoare diesel V12, este puțin probabil să mai vedem astfel de vehicule în producția de serie în viitorul apropiat, din cauza evoluției normelor de mediu și a trendului către vehicule mai ecologice și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.

Super mașinile cu cutii de viteze manuale nu se mai fabrică. Motoarele masive și performante ale super mașinilor produc un cuplu și o putere considerabilă, iar cutiile de viteze manuale care pot rezista la aceste valori sunt adesea foarte grele și voluminoase. În plus, pentru a schimba treptele de viteză într-o cutie manuală, este necesară utilizarea unui ambreiaj, care trebuie să fie suficient de puternic pentru a face față acestei puteri. Aceste ambreiaje puternice și rezistente sunt de obicei mai grele și mai dificil de utilizat decât cele de pe mașinile obișnuite, iar șoferii care nu au experiență în conducerea unei mașini cu cutie de viteze manuală pot întâmpina dificultăți în utilizarea lor, mai ales în condiții de trafic intens sau în situații de urgență. Din aceste motive, producătorii de super mașini au trecut la cutiile de viteze automate și cele cu dublu ambreiaj, care pot oferi performanțe similare fără a necesita un ambreiaj foarte puternic și greu. Aceste cutii de viteze moderne sunt mai ușor de utilizat și pot fi adaptate mai ușor la diferite stiluri de conducere și condiții de conducere. În plus cutiile de viteze automate și cele cu dublu ambreiaj au evoluat semnificativ în ultimii ani, permițând mașinilor să atingă performanțe și eficiență care le depășesc pe cele întâlnite la mașinile cu cutii de viteze manuale. De asemenea, cutiile de viteze automate sunt mult mai ușor de utilizat, permițând șoferilor să se concentreze mai mult asupra conducerii și să obțină performanțe mai bune. Cutiile de viteze manuale sunt mult mai complexe și mai costisitoare de produs decât cele automate sau cu dublu ambreiaj. În contextul în care producătorii auto trebuie să își mențină costurile cât mai scăzute pentru a fi competitivi, adoptarea de soluții tehnice mai simple și mai ieftine este o prioritate iar compania Nova Rent a Car Airport Iași vă anunță că ultimele super mașini dotate cu cutii de viteze manuale au fost Ferrari 599, Lamborghini Murcielago și Pagani Zonda.

Mașini cu Motoare Rotative. Ultima mașină produsă în serie care a folosit un motor rotativ a fost Mazda RX-8. Acesta a fost produs între anii 2003 și 2012 și a fost echipat cu un motor rotativ Renesis de 1.3 litri, care a produs între 190 și 238 de cai putere, în funcție de anul și nivelul de echipare al mașinii. RX-8 a fost o mașină sportivă cu patru locuri și tracțiune spate, care a fost apreciată pentru manevrabilitatea sa excelentă și pentru caracteristicile sale unice de conducere. Din păcate, RX-8 a fost oprit din producție în 2012, iar Mazda nu a mai produs nici o altă mașină cu motor rotativ de atunci.

Un motor rotativ, cunoscut și sub numele de motor Wankel, este un tip de motor cu ardere internă care folosește o formă rotativă, în loc de o formă liniară, pentru a produce mișcarea necesară pentru a genera puterea. În loc să folosească pistoane și un sistem de bielă-manivelă, motorul rotativ folosește o formă rotativă cunoscută sub numele de rotor, care se mișcă în interiorul unei carcase cilindrice. Rotorul are o formă triunghiulară sau ovală și se rotește în jurul unui ax central. În interiorul carcasei cilindrice, rotorul se deplasează într-un sistem de trei camere, care se extind și se contractă în timp ce rotorul se mișcă. Procesul de ardere are loc în camerele rotorului, care sunt separate între ele printr-o serie de segmente fixe. Amestecul de aer și combustibil intră în prima cameră, unde este comprimat și aprins de o bujie. Acest proces creează o presiune care împinge rotorul în mișcare. Când rotorul se rotește, amestecul de aer și combustibil este aspirat în a doua cameră, unde este comprimat și aprins din nou, generând o altă explozie care împinge rotorul mai departe în mișcare. Această secvență de aspirare, compresie și aprindere se repetă de trei ori pe fiecare tură de rotor, generând puterea necesară pentru a pune în mișcare vehiculul. Una dintre avantajele motorului rotativ este faptul că acesta este mai compact decât un motor cu piston, ceea ce îl face ideal pentru aplicații cu spațiu limitat, cum ar fi vehiculele sport sau aeronavele. De asemenea, motorul rotativ are o gamă largă de turații și poate fi rafinat pentru a oferi o putere mare și o eficiență bună a combustibilului. Cu toate acestea, motorul rotativ prezintă și dezavantaje, cum ar fi consumul mare de ulei și combustibil și o tendință de a se supraîncălzi. De asemenea, motorul rotativ este mai complex și mai scump de fabricat și de întreținut decât un motor cu piston obișnuit.

Mașinile sport cu răcire pe aer nu se mai fabrică, astfel biroul Nova Rent a Car Iași Airport vă amintește că Porsche 993 a fost ultima mașină sport dotată cu un motor cu răcire pe aer clasică. Există mai multe motive pentru care mașinile sport cu răcire pe aer nu se mai fabrică astăzi. Primul motiv este legat de reglementările privind emisiile de noxe. Motoarele cu răcire pe aer produc mai multe emisii decât cele cu răcire lichidă, iar reglementările din ce în ce mai stricte privind emisiile de noxe au determinat constructorii de automobile să adopte sisteme de răcire lichidă, care sunt mai eficiente din punct de vedere al emisiilor și al consumului de combustibil. Al doilea motiv este legat de performanță. Sistemele de răcire lichidă sunt mai eficiente decât cele de răcire pe aer în transferul de căldură, ceea ce înseamnă că motoarele cu răcire lichidă pot produce mai multă putere decât cele cu răcire pe aer. Acest lucru este important pentru mașinile sport, care trebuie să aibă performanțe ridicate. În plus, răcirea pe aer necesită o construcție mai complexă a motorului și o atenție deosebită la designul caroseriei pentru a asigura un flux de aer adecvat către motor. Acestea pot duce la costuri mai mari de producție și pot fi mai dificile de realizat decât sistemele de răcire lichidă.

Mitsubishi Lancer Evolution, cunoscut și sub numele de EVO, a fost unul dintre cele mai faimoase modele de mașini sport produse vreodată. Mitsubishi a lansat zece generații diferite de EVO într-o perioadă de peste 20 de ani, iar biroul de închirieri auto Nova Rent a Car din Iași vă amintește că ultima din acestea este EVO X și a fost produsă între 2007 și 2016. EVO X a fost lansat în 2007 ca o îmbunătățire majoră a modelului EVO IX. Acesta a venit cu un design mai modern și a inclus o serie de caracteristici noi, precum un sistem de tracțiune integrală și un sistem de control al tracțiunii. Motorul de 2.0 litri turbo a fost îmbunătățit și a ajuns la 291 de cai putere, făcându-l cel mai puternic EVO până la acea vreme. Cu toate acestea, pe măsură ce Mitsubishi se concentra mai mult pe modelele sale ecologice și pe mașinile electrice, producția EVO a început să devină din ce în ce mai costisitoare și mai puțin justificabilă din punct de vedere economic. În plus, reglementările din ce în ce mai stricte privind emisiile de noxe au făcut ca modelele sport cu motoare puternice să fie din ce în ce mai dificil de produs și de vândut. Astfel, în 2015, Mitsubishi a anunțat că va înceta producția EVO și va încheia programul său de curse cu acest model la sfârșitul anului 2015, astfel, fanii modelului au fost dezamăgiți de această decizie și au încercat să convingă Mitsubishi să revină asupra deciziei. Cu toate acestea, compania a decis să se focalizeze pe producția de mașini ecologice și electrice și a continuat să se concentreze pe această direcție. În concluzie, Mitsubishi EVO X a fost ultimul model EVO produs de companie și a reprezentat vârful tehnologiei și performanței la momentul respectiv. Din nefericire, decizia Mitsubishi de a se concentra pe mașinile ecologice și electrice și reglementările stricte privind emisiile de noxe au determinat compania să încheie producția EVO, lăsându-și astfel locul în istoria mașinilor sport.

Mașinile compacte de tip hatchback cu motoare V6 au dispărut de piață iar Audi RS3 Sportback, VW Golf R32 și Alfa Romeo 147 GTA au fost ultimele modele de mașini compacte de tip hatchback dotate cu motoare V6. Deși aceste mașini nu mai sunt produse, ele rămân o parte importantă a istoriei mașinilor sport, demonstrând că performanțele impresionante pot fi atinse și într-un pachet compact. Audi RS3 Sportback, care a fost produs în perioada 2011-2013, a fost dotat cu un motor V6 de 2.5 litri care a dezvoltat 335 de cai putere. Acesta a fost cuplat cu o transmisie automată cu șapte trepte și a avut tracțiune integrală Quattro. Performanțele RS3 Sportback au fost impresionante, cu o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 4.6 secunde și o viteză maximă de 250 km/h. Alfa Romeo 147 GTA, lansată în 2002 și produsă până în 2005, a fost echipată cu un motor V6 de 3.2 litri care a dezvoltat 247 de cai putere. Acesta a fost cuplat cu o transmisie manuală cu șase trepte și a avut tracțiune față. 147 GTA a avut performanțe impresionante pentru o mașină compactă, cu o accelerație de la 0 la 100 km/h în 6.3 secunde și o viteză maximă de 246 km/h.
În anul 2003 Volkswagen a produs o versiune specială a Golf V în colaborare cu R32. Această versiune specială a fost numită Golf R32 și a fost echipată cu un motor V6 de 3.2 litri care a dezvoltat 240 de cai putere. Acesta a fost cuplat cu o transmisie manuală cu șase trepte și a avut tracțiune integrală. Performanțele R32 au fost impresionante, cu o accelerație de la 0 la 100 km/h în 6.5 secunde și o viteză maximă de 247 km/h.

 

Pentru rezervări NON-STOP vă rugăm să ne contactați:

0765.237.772
contact@nova-rentacar.ro