Se sfarseste sau nu Era masinilor diesel?

       Sunt mai bine de 2 ani de cand mega scandalul Dieselgate a cutremurat puternic industria auto. In urma acestuia, procurorii germani au stabilit o amenda record pentru Volkswagen, cel mai mare producator auto la nivel global, care a recunoscut că a utilizat un program menit sa modifice rezultatele testelor antipoluare. Suma exorbitanta este in cuantum de 1 miliard de euro, amenda acceptata de producator, care isi accepta vinovatia si este dispus sa isi asume pana la capat responsabilitatea acestui scandal.

      De atunci insa, in industria constructoare de masini au existat multiple framantari si luari de pozitie, mergandu-se cu supozitiile pana la punctul in care s-ar renunta complet la motorul diesel, atat de hulit in urma descoperirilor surpriza. Dar, la salonul auto de la Frankfurt, CEO-ul grupului Volskwagen da asigurari ca tehnologia diesel nu va disparea curand, nici macar sub amenintarile discrete ale celor de la Tesla. Mai mult, Matthias Muller spune ca motorul diesel “are un viitor maret”, noile tehnologii pe care VW le implementeaza in prezent sunt “curate si raspund nevoilor si exigentelor clientilor... aşa că ar trebui să avem răbdare, să ne relaxăm şi să lăsăm decizia la latitudinea clienţilor. Ei trebuie să decidă ce motor preferă".

       In acelasi timp, grupul Volskwagen da de inteles ca ofera suficient credit ascensiunii conceptelor electrice, fiind dispus sa investeasca miliarde de euro pana in 2030 pentru a obtine la randul lor masini cu emisii zero. Mai mult, sunt in plan scoaterea unui numar de 80 modele electrice apartinand tuturor modelelor din concernul VW, cu termen de livrare 2025.

      In concordanta cu optimismul producatorilor auto germani vine si compania de succes Bosch care spune ca tehnicienii săi au găsit o cale inovatoare ce va face ca emisiile de oxizi de azot ale mașinilor diesel să fie mult sub cele mai dure limite. Șeful companiei spune că ”Diesel-ul are viitor” si soluția va fi una salvatoare pentru mașinile cu acest tip de carburant, urmand sa intre pe piata in aproximativ 2 ani. Pentru acesasta tehnologie , numita “Active Thermal Manegement”, Bosch da de inteles ca va lucra cu giganti din industria auto cum ar fi Volskwagen si Mercedes, avand ca tel principal rezolvarea problemelor de interdictii si poluare din marile orase.