Dacia - marca autohtona cu succes international

      Dacia a ajuns in zilele noastre, cu o ascensiune fulminanta, nepreconizata de nimeni, ca fiind cel mai celebru brand romanesc. Acest lucru a fost fundamentat de o continua crestere a vanzarilor atat pe piata interna, cat si pe piete internationale precum cea europeana sau chiar din Africa.

      Daca ar fi sa ne intoarcem in timp, putem spune ca istoria Dacia a inceput prin 1966, cand a fost construita, intr-un termen record de 1 an jumatate, Uzina de Autoturisme de la Mioveni, in judetul Arges. Procesul a fost demarat in urma unui acord intre tara noastra si producatorul francez Renault si avea in vedere o linie de asamblare a unui model Renault avand aplicata sigla Dacia. Multi ani mai tarziu, in 1995 a fost lansat prima masina gandita integral de ingineri romani si anume Dacia Nova.

 

     

      Dar prietenia intre Dacia si Renault a durat mult peste ani si in anul 1999 Renault cumpara 51% din actiunile Dacia. A urmat apoi in 2000 lansarea modelului dacia SuperNova, in 2003 Dacia Solenza cu 2 versiuni de motorizare (1.4 benzina si 1.9 diesel). Actiunile de marketing si vanzari ale celor doua branduri unite au inceput sa genereze strategii axate pe oferirea de autoturisme cat mai accesibile financiar, dar updatate cu elemente de conform interior si siguranta a pasagerilor. Aceasta viziune a ajutat brandul sa ajunga in vizorul pietelor europene, aducand-o in etapa de crestere majora pe piete din Frata, Spania, Italia, Germania.

      O data cu lansarea modelelor Logan, Sandero si Duster, Dacia a spart topurile de vanzari, devenind in mod incredibil lideri de piata in Franta si Germania, aici participand desigur ajutorul de imagine dat de bradul-mama: Renault.  In 2016, spre exemplu, Germania a inmatriculat cca 44.500 unitati, Franta cca 100.700 unitati, Spania cca 55.100 unitati Dacia inmatriculate. Dintre modelele enumerate, cel mai apreciat a fost Dacia Duster, cu 120.980 unitati iesite pe poarta fabricii, urmat de Sandero, Logan si Logan MCV.

      Nu in ultimul rand, este foarte important de amintit ca in Germania, tara producatoare de masini cu mare traditie, un succes ametitor l-a avut modelul Dacia Dokker, masina intrand surptinzator in Top 3 autoturisme comerciale, devansand cu usurinta branduri celebre din aceasta gama. Conform statisticilor de profil, Dacia Dokker a fost in primele 2 luni ale lui 2017, al doilea in topul vanzarilor pe aceasta gama, , dupa VW Caddy, lasand in urma Ford Transit Turneo sau VW Transporter.